thx för linksen Killroy väldigt intresant , dom får ja kolla igenom =)
thx för linksen Killroy väldigt intresant , dom får ja kolla igenom =)
Att man kan ändra innehållet i chip utan fysisk kontakt är inget nytt, utan har använts länge för att fixa eventuella fel. Nu krävs det ju lite utrustning som knappast finns i var mans verktygslåda, men är det någon som har kontakter som jobbar på någon kisel-fabrik (tex IBM eller Texas Instruments) så kan ni ju försöka den vägen. Personligen tror jag mer på "traditionella" hackermetoder, men det är alltid bra med nya idéer.
Dom flesta "säkra" processorerna idag har krypterade minnesbussar, så även att proba på en bus fungerar inte. Krävs mer än så...
Han verkar väl snarast vara en som har en mikroskopisk susning om vad han skriver om, han ligger väl ca. 2 ljusår före hagge som skriver:Ursprungligen postat av kronblom
"bla bla bla minnen med hjälp av en laser eller en helt vanlig kamera blixt , bara man har ett mikroskop med tillräckligt bra försoring =)
ja tror också att detta skulle vara en ganska ny metod så det kanse kan fungera"
Fantastiskt vad vissa inbillar sig att dom blir hackers efter att dom läst nåt enstaka dokument nånstans på nätet :lol: :lol: :lol:
Nej gott folk, jag är inte heller någon Messerschmidt, dock har jag god insikt i vissa ämnen + en stor portion sunt förnuft...
Den ENDA chansen att det kommer något p-kort till CH "publikt" är om nån av dom tunga så småningom tillverkar ett dålig skyddat kommersiellt p-kort... Vilket knappast är troligt... (dåligt skyddat alltså :wink: )
Det enda som ni kan hoppas på (och som kan bli problematiskt för bolagen) är CS, det ÄR slut på FreeTv, bara att acceptera...
* Sunt förnuft är lätt att bära *
* Fördomsfull, jag? näe jag ser bara ner på ointelligenta människor *
* Köp aldrig grejor utan instr.bok om du måste fråga nån hur du ska använda dem *
Kul att se en till vettig människa (xanoc) här!
hehe
Tycker du tar i lite för mkt här Xanoc, håller med dig i stort. Men att det skulle vara slut på FreeTv så har man sagt så varenda gång det kommit ett nytt kodningssystem och alla utom de allra nyaste har ju blivit knäckta, förr eller senare.Ursprungligen postat av Xanoc
/Jb