Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Kort och brännare beställda, exakt vad gör jag sen?

  1. #1

    Kort och brännare beställda, exakt vad gör jag sen?

    Har precis beställt ett MII kort och en USB 3.6 brännare vilket jag hoppas är ett bra val.

    När grejerna väl kommer lär man ju vara ivrig att få igång det i min CD combobox däför tänkte jag få förklarat för mig EXAKT hur jag ska göra med grejerna sen.

    När grejerna sen är inkopplade vad är det för olika program som behövs och i vilken ordning ska jag köra dom?

    Har läst nått om spöket och det finns ju att ta hem här i filarkivet antar jag då det är inget problem men sen har man läst om att man måste uppdatera OS mm..nån som kan förklara steg för steg vad jag ska göra när grejerna är inkopplade.

    Tack på förhand Magnus

    Ps snacka om rädsla när forumet inte gick att komma åt under några dagat, tänkte att nu är sidan nedstängd å jag får leva med mitt lilla utbud men så illa var det inte

  2. #2
    instalera drivrutiner till mp3.6 usb... ladda hem spöket välj rätt comport tryck uppdatera OS när de e färdigt tryck program.. sen e de klart.

    http://www.adteknik.se/swedish/USBinstall.htm <-- info för usb installen.

    phoenix behövs ej sättas längre med annat prog.. utan när mp är installerad så kolla up vilken comport den fick.. sen proggar du i spöket
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    nog för att jag ser dåligt (kass skärm) men kanske även är helt blind, hittar inte spöket i filarkivet :-( nån kan ge direktlänk till rätt underavdelning i filarkivet?

    EDIT
    gump: tack för ditt svar =)

  4. #4
    http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=13773

    funkar inte den hör av dig..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    ok stort tack. letade efter spöket bland namnen under filer men hitta inget men nu vet jag, var iofs innan där å kolla men vet inte vad MHW boxar är men nu vet jag vad jag ska ha ..bara hoppas alsat är snabba på att leverera =)

    sista frågan: ska jag ställa in NORMAL eller USB3.5 under PROGRAMMER?
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

  6. #6
    mhw står för media higway har jag för mig.

    alla hyrboxar är det. men även en del köpboxar som nokia. (kanske inte alla) är media higway.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    usb3.5 .. sen off på highspeed
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    ok stort tack =)
    att den skulle stå på USB kan man ju kanske gissa men highspeed off visste jag inte. man vill ju inte göra fel å sabba kortet. tur att det finna hjälpsamma människor på detta suveräna forum =)
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

  9. #9
    Du har en bra guide på www.zappafree.com som du kan kolla på. Rekommenderas! Där har du både guider och filer.

    Och: Jo, MP3.6USB ÄR en bra brännare.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  10. #10
    Ok ska kika där.
    jävligt jobbigt att när jag nu sitter här med kort och brännare så har dom kodat om =(
    Fick iaf kort och brännare snabbt, beställde igår em och fick postlappen idag =))) snabba bud från almsat =)
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] nya kanaler beställda
    Av EuroPK i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 11:01
  2. NY exakt Triax (thomson kopia)
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 13:57
  3. Kort brännare
    Av forever4x4 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 12:02
  4. Brännare och kort
    Av Macke i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 08:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss