Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Fixa canal digital ?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Fixa canal digital ?

Hej!

Jag har en fråga om hur jag kan få in Canal digital hos mig. Det är så att jag har fått ett erbjudande från canal digital idag om att teckna abonnemang.
    Men vi har kabeltv i vårat hus där det är Örnsat som levererar Canal digital.

Nu undrar jag om det går att köpa en gammal box och sen ta dom filer ni har här och göra ett piratkort skulle det fungera ??

Eller går det att använda samma boxar som man gör till parabol ??

Har funderat på att låna tjejens föräldrars box ( dom har parabol ) och seom man kan få in kanaler här hemma.

vad tror ni ??

Har du tillstånd att sätta upp tallrik på huset så är det väl bara att prova???

nja jag tänkte mer på att det skulle funka att låna boxen och testa den i uttaget här inne efter som vi får in kabeltv. Men funkar det att ta en box som egentligen är menad för parabol och sätta i den.

Det borde väl vara samma signaler via kabeltv som till parabol eller ???

Det lär inte funka med en box för parabol i ett kabelTVuttag. Det är inte ens lönt att prova.

Fan va synd :evil:

Vad är det för typ av box man använde till kabeltv då ??

för piratkort funkar väl även till Canal digital om man tar in det via kabeltv ?

Tja!

Jag har provat M II-kort i canal digitals mottagare via kabel tv nätet o de funkar fint, men det löser ju inte problemet med vilken mottagare du skall ha. Vet inte om de säljs nåra sådana mottagare anpassade för cd´s marknät, har inte varit så insatt i just den biten så jag kan tyvärr inte yttra mej om detta...men du får prova !

MVH// Toyen :smile:
    *SAMSUNG 9500A VIA CI*
    *M II*
    *TITANIUM*
    *TMB*
    *THOR, SIRIUS, ASTRA, HOT BIRD*
    *INFINITY USB PHOENIX BRÄNNARE*

enklast är väl ändå en tallrik o en vanlig mottagare.....
    *SAMSUNG 9500A VIA CI*
    *M II*
    *TITANIUM*
    *TMB*

Det blir väl enklast med en parabol, men jag tänkte efter som jag hade canaldigital i sladen nu så hade det ju varit smidigast om man kunnat hitta en begangnad box som hade passat.

Du kommer inte ihåg vad det va för märke alls på boxen du testa ??

ring almsat eller satellitproffsen...de vet garanterat vad du behöver, de har även begagnade grejer, så om du har tur så kan det lösa sig....lycka till!!

MVH// Toyen
    *SAMSUNG 9500A VIA CI*
    *M II*
    *TITANIUM*
    *TMB*

Tack för hjälpen! det är kung att det finns en sån här sida där man kan få lite hjälp :lol:

Liknande ämnen

1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. fixa så jag kan se canal-digital for free?
    Av gozilla i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-05, 18:48
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss