--------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Jag har ett problem som jag undrar ifall någon av er duktiga DB:are kan ha en lösning på. Jag har en DB7000S (amber display) med senaste PP som kom 25/10, med Newcam 5.24, har en ren installation, dvs köra bara i flashen och inga plugins i övrigt. Och ja jag har kört flasherase vid installationen.
Vi är en grupp om 7 st som kör mot en CS -server, han som har servern kör senaste Hydran Angharad och då med Newcam 5.24, han har öppnat port 10000-1 (både TCP & UDP)i sin brandvägg, de andra som kör mot honom har inga problem sedan vi lagt till CWS_KEEPALIVE = yes i newcam.conf.
Men för mig så låser sig cam'en någon gång i timmen, så jag måste köra en RESTART CAMD, för att den skall komma igång igen. Och det är oberoende om jag kör mot serverns MII-kort eller Viasat org kort.
Kör jag bara med uppdaterade koder för CD så funkar CD kanalerna klockrent, utan det är just vid CS som låsningarna uppkommer
Trodde först att det kunde ha att göra med mitt gamla ADSL-modem att jag hade problem med Packet Loss, men har bytt till ett bättre modem (Corecess 3113)..., och problemet kvartstår.
Den router jag har är en D-LINK 714P+, och jag har uppdaterat till senaste firmwaren samt även öppnat portarna 10000-1 för UDP & TCP i min brandvägg, kör 100 MBit fast nätverk mellan DB & Router, har gett DB:n fast IP.
Frysningen av Newcam kommer oavsett om jag har lite eller mycket annan internettrafik.
Hoppas att det är någon av er som kan hjälpa mig med lite tips på vad det kan vara.
// Ramses