Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Inställning Thor

  1. #1

    Inställning Thor

    Förstår inte att jag alltid har såna problem med att få in Thor

    Om jag står emot parabolen och vrider den åt höger alltså vad i min tankevärld borde vara lika med åt väster. Om jag då får in Astra efter Astra så borde jag väl vrida den ännu en bit mot höger.

    kompassen har fått fnatt så den är jag inte hjälpt med.

  2. #2
    Om du tittar mot parabolen så ska den åt vänster

  3. #3
    Tx om du har 2 LNB på woken, ett till thor å ett till sirius så brukar det vara färdiga fästen med 6 graders skillnad mellan dom, så då ska pinnen/fästet som dom sitter på peka rakt söderut, då blir det så att det ena lnb:t tar in kanaler från 1 grad väst för sirius och det andra 5 grader öst för thor

  4. #4
    Tvärtom menar jag naturligtvis LOL 5 grader öst för sirius och 1 grad väst för thor;-)

  5. #5
    Spegel reflektion
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  6. #6
    Tack för svaren. Det vore väl sjutton om jag inte skulle klara det med de anvisningarna.

    Det är just en sån med 2 LnB. Är det alltså så att thor LnB ska sitta till vänster och sirius LnB till höger när jag står och tittar på parabolen.

  7. #7
    står du framför pbulen så har du sirius till vänster lmb2 thor höger lmb1 kopplar du så kan du inte missa hoppas du får till det med detta konkreta svar
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  8. #8
    Kan jag koppla 1grader Thor och 13 grader hotbird med 1 parabol 78cm, Tack för alla svar

  9. #9
    då måste du ha 4lmb´n ska du ha 13e så blir det 19e pådet andra får du in thor så blir det sirius påp det andra det kan kanske funka med thor-hotbird om du har sidmatning d.v.s du måste kunna flytta det vänstra lmb utåt
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Liknande ämnen

  1. Inställning i AZbox
    Av Granke i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 13:09
  2. EPG inställning
    Av tias_71 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 09:50
  3. LNB inställning
    Av classe i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 08:32
  4. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 16:22
  5. [LÖST] Inställning av parabol.
    Av mojje i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 19:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss