Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Skyddat nummer

  1. #1

    Skyddat nummer

    kan man få reda på nummret från den personen som har ringt/sms med skyddat nummer?

  2. #2
    Nej. Det är just det som är meningen med skyddat nummer.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av PePe
    Nej. Det är just det som är meningen med skyddat nummer.
    Jo, det går. Men då måste man ta kontakt med telebolaget
    INNAN personen i fråga ringer från skyddat nr. Blir du t.ex.
    trakasserad från någon person som ringer med skyddat nr kan du
    inte ta reda på vem det är som har trakasserat efteråt.

    Det du däremot kan göra är att kontakta telebolaget som kan ta reda
    på vem det är Nästa gång den personen ringer från skyddat nr.


    Med sms vet jag inte riktigt hur det går till... Skulle du däremot bli trakasserad o kopplar in polisen som tar reda på personens nr(via operatören), så har han förmodligen ett kontantkort. Och det är här jag är lite osäker för jag tror inte att kontantkort är registrerade på något vis och att därför inte heller polisen kan ta reda på vem det är.
    En kan inte göra nåt, tillsammans kan vi göra allt

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Har för mig att man kan kontakta polisen, eller om det nu är telebolaget, och för 500 kr få reda på numret?

  5. #5
    Rör det typ trakaserier och hot, så gör du bara en annmälan så kostar det inget att få fram nummret.

    Förut var det någon som ''busringde'' hem till mig hela tiden. Så jag ringde till telia och frågade om jag kunde få reda på nummret. Då kunde jag för en nätt summa på en sådär va det nu var ca 500:- så tog dom fram nummret.
    --> NOLLTOLERANS <--

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Har för mig att man kan kontakta polisen, eller om det nu är telebolaget, och för 500 kr få reda på numret?
    Jo, det finns visst spårning i efterhand. Och det är som du säger rejj 500:-/spårning

    Där visas då namn, adress och telefonnummer för varje lyckad spårning. Hemliga telefonnummer anges inte i resultatet, bara namn och adress på den spårade abonnenten.
    Något som dock kan vara bra att känna till är att: Samtal från utlandet inte kan spåras, och att samtal från en annan operatörs nät kan bara delvis spåras.
    En kan inte göra nåt, tillsammans kan vi göra allt

Liknande ämnen

  1. Ip nummer ?
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 13:33
  2. ringa med skyddat nr
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 20:18
  3. IP-Nummer
    Av djam i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 09:37
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-28, 23:06
  5. sa nummer
    Av bozer i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 18:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss