Hej!

Jag söker, semidesperat kan jag tillägga, efter någon som har tillgång till den tyska satellit-tv-kanalen Classica (sänder klassiskt som namnet antyder) som såvitt jag har förstått ingår i tv-bolaget Premieres utbud. Kanalen sänds på Astra 19,2 º Öst, frekvens 12071 Mhz, Horisontal pol., (signalrate 27500) och krypteras tydligen med Nagravision (1 el. 2 oklart).

Anledningen till att jag söker någon som har tillgång till ovanstående kanal är att det den 6:e december kl. 18.37 eller den 10:e kl. 13.28 kommer sändas en pianokonsert som jag så väldigt gärna skulle vilja ge till min käre storebror i julklapp. Pianisten är nämligen den polske virtuosen Krystian Zimerman som min brorsa länge haft som förebild (om ni aldrig hört honom spela så borde ni verkligen göra det :-) ). Konserten har aldrig kommit ut på marknaden heller, så därför är den extra het. Mer om konserten finns att läsa på http://www.classica.de/show.cfm?acti...2.2003&REF=day

Tyvärr så har jag själv inte tillgång till Astra utan bara till Thor och Sirius, annars skulle jag givetvis ha rippat den (om jag kommit förbi krypteringen dvs). Så jag undrar alltså om någon här har tillgång till (eller vet nån som har det) tyska kanalen Classica och skulle kunna tänka sig att spela in (helst digitalt) konserten den 6/12 kl. 18.37 (alt. 10/12 kl. 13.28)? Messa mig här på ComHit eller via e-post: cumonin40@hotmail.com

Vore oerhört sjysst och som tack för besväret så skulle jag gärna rippa valfritt från Viasats (även NDS-kanaler) och CD:s hela utbud, plus ge ev. liten monetär ersättning.

Tack på förhand! ;-)

/tb0ss