Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Hauppauge Wintv Nexus-CA

  1. #11
    Om du väljer "Skystar1 over TT - Soft Mode" som device i ProgDVB och scannar transponder för transponder så fungerar det.
    Hard Mode fungerar inte ännu p.g.a att ProgDVB bygger på en äldre version av ttvbacc.dll som inte är helt kompatibel med Nexus-CA.

    Dom som skriver programmen måste skaffa en ny version av SDK:n från Technotrend och anpassa sina program för att de ska stödja Nexus-CA fullt ut och det har ingen gjort ännu vad jag vet.
    Men det kommer nog.

  2. #12
    Jag har ett tillägg till kloan's beskrivning. Innan du startar ProgDVB så måste du först ha startat Hauppauges/TTs-original-prog en gång. Annars kan inte ProgDVB initiera kortet.

    Detta fungerar med både Nexus-CA och TT C-2300.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av teknoir
    Jag har ett tillägg till kloan's beskrivning. Innan du startar ProgDVB så måste du först ha startat Hauppauges/TTs-original-prog en gång. Annars kan inte ProgDVB initiera kortet.

    Detta fungerar med både Nexus-CA och TT C-2300.
    Tack. Glömde den lilla men ack så viktiga detaljen.

  4. #14
    Ska nu tusan köpa det kortet, antagligen på Dustin.

    Fick idag en Viaccess CAM från en polare, som hade slutat sitt Viasat abb. när det bytte kryptering. Vad jag vet kanske denna CAM ska funka om det är v4.84 laddat på den?

    Nån som som vet?

Liknande ämnen

  1. Hauppauge Win-TV Ministick
    Av penta77 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 23:56
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:55
  3. WinTV-PVR-500 MCE
    Av Thug i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 15:41
  4. WinTV NOVA-T problem
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 18:48
  5. Hauppauge WinTV
    Av hammer i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 21:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss