Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Därför kommer det inga koder

Snabb översättning/sammanfattning:
    "Vi vet vem som släpper MII. Släpp ut nycklarna publikt inom 3 timmar annars kontaktar vi C+ och er lokala polis"

låter som ett billigt fredags jok

Ok. Äntligen börjar jag förstå varför det inte dyker upp några ascii koder: man måste knäcka piraternas smartkortuppdateringar(!). Orkar inte gå in på hur sjuk jag tycker den situationen är, men är detta verkligen en tekniskt komplicerad sak?

M-II.exe är ju uppenbarligen ett Visual Basic 6.0-program och gissningsvist knappast särskilt avancerat. Kan väl knappast vara mer än att köra lite SoftIce och använda huvudet? Om inte annat, kan man inte bara spela in serieportstrafiken?

Eller har jag helt fel i mina antaganden? Är trafiken till programmeraren krypterad?

Citat Ursprungligen postat av feynman
    men är detta verkligen en tekniskt komplicerad sak?
    Om du betänker att MII är exakt samma korttyp som ett orginal så förstår du kanske att kortet i sig har möjligheten att skydda innehållet, det är bara MII maffians brist på kompetens som gjort det möjligt hittills.

Hade det varit lätt så skulle tex penta och andra kommersiella kort också varit hackade
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Hur är det med platinum är det samma kort som M2 eller fungerar det likadant så att man kan använda m2 filer till platinum?
    Var akn man köpa för 250?

/soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

ska va glada att dessa m2 filer är krypterade..

annars skulle ingen ha m2 och då skulle vi inte få några nycklar alls.
    VU+

Finns 2 källor...

Det finns 3 källor till Canal digital hacket..Penta (allan Reeks) Mll ( Big larry) samt en Svensk i ett sydligt landskap (pappa till Au på basic cards)men sen är det slut! Det finns inget samarbete mellan dessa grupper och det ligger inte i någon av dessa herrarnas intresse att Hexfilen blir public...då kan ett flertal klippa och klistra gubbar själva göra sina filer upp to date igen..regardless om det är Bc,dragon,titanium,platinium,knot m.m. Så kan vi inte plocka ut nycklen i hex från Penta/Mll eller BC au så lär det bli svart i rutan för alla som inte har tillgång till ovan nämnda kort. Och helt klart....leta inte på nätet efter en giltig nyckel...för du hittar den aldrig där! Kommer den så kommer den på något av dom större forumen!

Mike99

Kanske är jag dum och trög - definitivt tjock, fet och mest i vägen...
    Jag fattar inte mycket av denna tråd, men funderar på att köpa en programmerare till mitt M2 kort så jag slipper åka så förbannat ofta som nu. Frågan blir alltså: Ser det ut som möjligheten att själv programmera kort när som helst kommer att försvinna på obestämd tid...?

Jag tror inte ett ögonblick på att de som gör M-II.exe har pengar eller kompetens att säkra OP-nycklarna de stoppar in i programmet.

Det är ett Visual Basic-program som kommunicerar via serieporten. En ganska annorlunda situation jämfört med att knäcka de riktiga smartkorten (årets underskattning...)

Situationen gör mig med dvb-kort och softcam iallafall jäkligt irriterad. Jag kommer aldrig köpa något M2-kort hur mkt ett gäng danskar önskar det och blir bara irriterad på hur jävla giriga folk är och kommer glädja mig rejält åt när någon (inom vad jag misstänker är en) snar framtid knäcker det där fjantiga programmet.

Det måste vara karma för när jag postade det där dök både filer och koder upp på "startstart"...

Då kan vi nog invänta kodbyte imorgon igen :wink: :roll:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 22:28
  2. när kommer koder till SI eller ska man sluta med si ???
    Av otto zx-7r i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 14:28
  3. kommer det nya koder?
    Av 1000foting i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 08:56
  4. Inga koder
    Av Frallan i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 12:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss