Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kommer inga orginalkoder till mitt orginalkort i Sammyn???

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    24

    Kommer inga orginalkoder till mitt orginalkort i Sammyn???

    Hej alla

    Jag har en sammy 9500 med senaste Emu:n 4.7
    Kortet jag använder är ett c*nx orginalkort.

    Vad som händer när c*nx kodar är att det först kommer fram "scrambled program" och sedan en större ruta där det står ingen signal som blinkar.

    När detta händer har jag hittils bara gjort en Norsk Reset (dragit ur sladden) och sedan låtit samma kanal stå på i ca en halv timme. När jag sedan byter kanal så fungerar det igen, med orginalkoderna.

    Men denna gång så fungerar det inte. Och jag provat gjort på alla möjliga sätt.
    Norsk reset utan kort för att sedan starta om igen osv.
    Jag har kollat så att Canal Digital har dragit Autogiro och det är betalt

    "Ingen signal" rutan kommer inte fram och srambled program skylten lyser, precis som det brukar göra, men hur länge jag än väntar så kommer inga koder.

    Har nu gått några dagar och jag börjar bli smått desperat.

    Någon som har något tips för hur jag får igång mitt orginakort?

  2. #2
    Ring cd och klaga

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    24
    tanken har slagit mig :? fast jag vet inte riktigt hur man ska lägga upp det.

    - Hej normalt kör jag piratprogramvara i boxen fast nu har det knasat till sig så att min box inte tar emot nya nycklar från er.

    Tack för tipset men jag väntar nog en stund med att ringa :smile:

    Fler förslag?

  4. #4
    Är inte så insatt i hur sammyn fungerar när man har EMU:n inladdad.
    Brukar den uppdatera kortet då eller tar EMU:n över?
    Kanske behöver ladda in vanligt FW?

    Om det brukar fungera så ring o klaga, det är väl bara att säga att du vart bortrest en längre tid om dom nu skulle fråga
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    24
    Emu:n kör hela tiden så länge jag har en bin fil i och då uppdateras inte kortet, så direkt när dom kodar om så kommer den här srambled progam(vilket är fullt normalt) och sedan kommer "ingen signal" rutan blinkades med jämna mellan rum.

    Rycker jag då ur sladden och startar om boxen utan att byta kanal är det precis som att Emu:n inte startar så länge jag inte byter kanal. Och när jag fått nya fungerande nycklar så prioriteras dom på nått vis.
    Emu:n funkar då sedan på 3an som vanligt men tar inte överhanden på c*nx kanalerna så länge fungerande nycklar finns på kortet. Har jag väl bytt kanal en enda gång och Emu:n så att säga startar så stoppas autouppdatering av kortet och samma procedur måste göras om nästa gång C*nx kodar om. Men detta är väl priset för att köra Emu

    Är lite små orolig för att köra in någon FW. Med fel FW så stöds varken c*nx eller uppdatering via seriell längre.
    Någon som vet vilken fw man ska ha?

    Det kanske blir att ringa Canal Digital ändå. Men det känns på nått vis som det är i min box som problemet ligger.

    Någon med Sammy och Emu? Hur går det för er? Hur gör ni?

    Någon som har fler lösningar?

Liknande ämnen

  1. Därför kommer det inga koder
    Av T-bird i forum Canal Digital
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 09:06
  2. Någon som har ny *.bin fil till sammyn?
    Av einstein80 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 18:57
  3. Orginalkort till cd-box?
    Av J.P i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 07:54
  4. orginalkort till salu
    Av savbrink i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 13:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss