Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: bilden från dator till tv blir svartvit någon som kan????

  1. #11
    Jag fick det problemet när jag uppdaterade drivisarna till nvidias senaste..Löste det med att ta nview klona skärmarna ta egenskaper för tv och välj ntsc istället för pal låter kanske konstigt men pal funkade inte även om det ska vara så..Men med NTSC funkar det fint lycka till..

  2. #12
    en fråga villket grafikkort är det frågan om, är det (nvidia) eller ett ATI kort ?

    jag hade svartvitt på min tv. körde t.exd tvtoll och där kunde man kryssa vilken kabel man bruka S-Video eller moncrome. jag kör naturligtvis s-Video men kryssade i monocrome och fick då färgbild.

    jag kör nvidia geforce 4 ti 4600... men gjorde en ominstallation av win xp och gick in på nvidia och hämta senaste drivrutinerna till nvidia och vips så hade jag färg utan något extra program.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #13

    så blev det för mig oxså

    jag kör nvidia



    geforce 4 ti 4600... men gjorde en ominstallation av win xp och gick in på nvidia och hämta senaste drivrutinerna till nvidia och vips så hade jag färg utan något extra program.[/quote]

  4. #14
    Man kan testa att dra en nylonstrumpa över tv:n också. :-)
    Nollvision i skogen

  5. #15
    det helt klart bästa tipset är att se till att du har de nyaste drivrutinerna.. NTSC tíll PAL ändrade jag i inställningarna för bildskärmen där jag valde att det var tvn som skulle vara primär bildskärm!

  6. #16
    spelar det nån roll om man kör långa kablar runt 15-20 meter blir det sämre bild lr nåt då¨?

  7. #17
    Jag var utsatt för samma sak men jag tror att det var den löstagbara scartkontakten jag fick byta.

  8. #18
    Jag var utsatt för samma sak men jag tror att det var den löstagbara scartkontakten jag fick byta. Jag har en kabel på 10 m.

  9. #19
    Hade samma olösliga problem. Har en bärbar HP, ganska modern. De stöder inte PAL överhuvudtaget: resultat svartvitt. kolla på korttillverkarens hemsida om det fungerar på PAL. En del videoapparater stödjer NTSC, kanske kan du köra den vägen :wink: , om detta är fallet.
    DB 7000

  10. #20
    Ett annat vanligt fenomen är att många tv-apparater har en s-video-imgång, men en som inte kan tolka den separerade signalen, utan tar signalen som en composit-signal. Så fungerar inte äkta s-video...

    Förekommer även på rätt nya tv. Skicka istället en composit, el. RGB-signal till motsvarande ingång på tv:n, inte till "s-video" ingången.

Liknande ämnen

  1. Streaming från dator till Azbox
    Av tommmyboy i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 21:10
  2. Streama från dator till 800 box?
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 06:28
  3. Stream FRÅN DB till Dator med text.
    Av oddball i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:50
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 21:47
  5. kabeln till dator från SI
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss