--------------------------------------------------------------------------------
Angående låsning av boxar som blivit uppdaterade så finns det en lösning . Frågan e nu
om någon av kunniga tror att dett afunkar , Har själv ingen box att prova på. Grannen kommer
senareOk!Hoppas bara comhem inte blåser oss igen...Gå in på "meny"
(förutsatt att det gått 24h sen ni var där sist, så att ni kommer in på själva inslagnings-proceduren).
Slå in första numret (4 siffror) när ni ska repetera första numret var beredda
med R-E-T-U-R-N knappen (R).Repetera numret, så fort ni trycker "OK" tryck
sedan RETURN(d.v.s. så fort "bekräftelse godkänd" dyker upp då trycker ni return innan den
automatiskt går tillbaka till "hemliga kortkoder").Detta låter jävligt komplicerat när man läser
det men i praktiken är det skit enkelt. Fortsätt sedan med samma procedur tills ni slagit in alla
nummer då ska det funka, Maila in till forumet så att jag vet om det funkar för er oxå..är ni
snälla. P.S När ni trycker "OK" så tryck RETURN precis när "bekräftelse godkänd" dyker upp -Låt inte
sidan automatiskt gå tillbaka till "hemliga kortkoder" utan tryck RETURN millisekunden
efter "bekräftelse godkänd" (den vita lilla blaffan)kommer upp...OK!!!
--------------------------------------------------------------------------------
Min polare berättade imorse detta för mig och det funkade galant, och nu tänker jag säga
hur man gör men som tur var så hade du redan skrivit det =) men jag kan skriva en simpel förklaring.......
Gå som vanligt in på menyn "byte av hemlig kod", sen skriver du in koden 2 gr som vanligt,
men innan du trycker på "OK" knappen andra gången så ska du vara bered med "R" knappen. Precis
när det kommer upp en vit ruta där det står "bekräftelsen godkänd" så trycker du snabbt som bara
fan på "R" knappen, sen gör du precis lika dant med dom resterande koderna =)
Behöver man göra så varje gång man ska slå in koder eller försvinner spärren helt?
Fuuuunkar!!!
Fy va gööööt. det funkar kanon!!! TACK!!
![]()
:-(