Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Canal Digital via kabeltv...snälla hjälp mig!

Canal Digital via kabeltv...snälla hjälp mig!

Hejsan!

Jag är ny på det här med digitaltv och piratkort av alla de slag och dessutom helt färsk på detta forum. Men jag har trots detta skaffat mig Canal Digital genom kabeltv:n.

Jag abonnerar på dem fem Canal+ kanalerna och tänkte skaffa ett piratkort för att få in övriga kanaler, då i första hand Biljett och Kiosk. Provade ett MII-kort som en kompis till mig kör dock via parabol och det funkade hyffsat till en början, men efter ca 10 min tittande så blev bilden svart.
    Den kom tillbaka om jag drog ut kortet och satte tillbaks det igen. Hann tyvärr inte prova om bilden svartnade igen efter 10 min men troligtvis så skulle den ha gjort det.
    Dessutom så hade jag under dessa 10 min som kortet funkade fortfarande kvar dem blåa remsorna i bilden på Biljett och Kiosk kanalerna.

Hoppas att jag har lyckats göra mig förstådd samt att ngn vänlig själ kan förbarma sig över detta och kanske komma med lite tips eller råd på eventuella lösningar.

Oj vad långt det blev...Tack på förhand.

Det går inte att titta på cd via kabel tv med pirat kort, den underbara comhem tiden är över!!! Men det kanske kommer tillbax ingen som vet!!! Det kanske går att lösa med cardshering eller något men det får proffsen svara på. Det du kan göra är att fixa en parabol som din kompis har, det funkar i alla fall, men hur länge är det ingen somvet...Hoppas det här hjälpte dig lite i alla fall...

Hej

Det går alldeles utmärkt.

Se mitt inlägg "Fullt utbud på Canal Digital med Philips hyrbox"

Mvh
    Pilates

@zadom

Det är väl ingen som påstått att det gäller comhem, det finns många andra kabel leverantörer i landet.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

aha, ja det är väl klart att det finns ju...sorry...antog det...

Citat Ursprungligen postat av Pilates
    Hej

Det går alldeles utmärkt.

Se mitt inlägg "Fullt utbud på Canal Digital med Philips hyrbox"

Mvh
    Pilates
    Ska testa det. Tackar för tipset.

Liknande ämnen

1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 17:55
  2. Fråga om Kanal9 & Canal Digital KabelTV analoga
    Av 806663 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 19:00
  3. Frekvens o Symbolvärde för Canal Digital Kabeltv
    Av waynefritz i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 22:02
  4. Ni som ha Canal digital via kabeltv
    Av Lacariuz i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 18:03
  5. Canal digital SOL kabeltv
    Av juste i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 23:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss