Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Alla kanaler genom CD-Kabeltv?

Alla kanaler genom CD-Kabeltv?

Går det att få alla kanaler genom CD-Kabeltv på ett kort?? Typ Disney channel tv1000 också vidare. Testade med ett titanium kort och fick fram canal+ men inte disney tv1000 osv. Svarta bildrutor var allt jag fick men text till film var där.

Jag har Canal digital som operatör.

Hej

Nej för Viasat behöver du en egen box. Det går inte med samma.

Vilken box använder du till Canal Digital?

Mvh
    Pilates

Jag har abonemang på C+ och har testat på en Phillips qam. (Tror det stavas så)

Hej

Jag använder också en Philips Qam.
    Har kört sen i Söndags och det gick bra tills igår kväll då helt plötsligt alla kanaler dog efter ca 2min. För att få dem att funka igen var jag tvungen att bryta strömmen till mottagaren och efter 2 min var det samma visa igen.

Nollställde mottagaren nu på lunchen och körde igenom Channel list med guldkortet igen. Och efter det verkar det fungera som vanligt igen.

Tror att MII kortet kan vara lite ostabilt ibland men om det bara är att köra om Channel listen ibland är det inga problem.

Mvh
    Pilates

Kollade på satelitproffsens hemsida. Där finns en box som heter KAON Media KTSC-570. Vad jag förstår så tar den allt jag nämnt ovan. Eller har jag fel?
    Mvh Stefan

Det är en kombinerad satellit + marksänt mottagare

Du behöver en kabelbox med conax för CD, viasat går bara med abb
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. Har alla kanaler!
    Av Qoz i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 15:19
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 12:43
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 19:58
  4. alla kanaler
    Av grottslaven i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 20:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss