Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Svarta Listan

  1. #1

    Svarta Listan

    Nu finns det en nyöppnad sida som varnar för ohederliga kortnasare.

    http://hem.passagen.se/ellokko

    Den slogs upp ikväll så än är det glest. Men alla som har länkar till sidor som inte finns på sidan och är oseriösa ombedes skicka ett mail till:

    ellokko69@hotmail.com

  2. #2
    Hmm... Har svårt att bestämma mig om jag gillar det eller inte :shock:

    Betyder det att det som inte finns på listan är en god och "seriös" nasare (om det nu någonsin funnit någon)?

    Har j*vligt svårt att förstå att man intresserad av att köpa kort överhuvudtaget.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Syftet är att så få som möjligt skall åka på niten å pröjsa för absolut ingenting.

    Man läser ständigt om folk som beställer kort å antingen inte får nåt eller får nåt som är komplett värdelöst.

    Då kan väl Svarta Listan få spridas å göra livet surt för de som försöker profitera på folk som chansar/inte vet.

  4. #4
    Är det inte så att alla = 100% som handlat kort på nätet blivit mer eller mindre blåsta?

    Listan borde därför inte behövas
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Om det vore så lätt. T-Bird.

    Problemet är ju att alla människor sitter inte som vi på olika forum och har vetskap om dessa ting.

    Kan tänka mig att det finns tusentals som söker på "ComHem +piratkort" eller liknande, hittar nån skum sida å beställer.
    För det gjorde de ju innan, när vi andra tillverkade våra egna kort.

    Summa summarum blir att det finns slemnissar som gör pengar på dessa människor.

    Är det då inte bra och få ut en sida till allmänheten som varnar för dessa bovar?? :wink:

  6. #6
    Vet att rykten om sånt här är livsfarligt! Finns dom som blivit anklagade för att vara nasare och/eller från stop! Vet också att detta inte var sant! Så att hänga ut nån/några på detta sätt, måste vara 100% riktigt, annars så lägg ner det!

    majos

  7. #7
    Dessutom är det ju väldigt lätt att skriva in en länkk, men att komma med fakta om VARFÖR det är en oseriös nasare verkar vara svårare.

    Jag tycker inte sidan är vidare saklig. Risken finns, som ni säger, att man snackar skit om "konkurrenten" också. Vad ska man då tro på?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8
    Ni menar alltså att det finns sidor på nätet som säljer FUNGERANDE kort till de olika systemen. :roll: :roll:

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av alvar
    Om det vore så lätt. T-Bird.

    Problemet är ju att alla människor sitter inte som vi på olika forum och har vetskap om dessa ting.

    Kan tänka mig att det finns tusentals som söker på "ComHem +piratkort" eller liknande, hittar nån skum sida å beställer.
    För det gjorde de ju innan, när vi andra tillverkade våra egna kort.

    Summa summarum blir att det finns slemnissar som gör pengar på dessa människor.

    Är det då inte bra och få ut en sida till allmänheten som varnar för dessa bovar?? :wink:
    Jag har själv varit i den sitsen att okunnig som man var då så beställde jag ett kort av C***t***Piraten och det var ju en ren blåsning :!:

    På den affären förlorade jag 2300:- kortet funkade nämligen inte mer än ca 2 månader.

    Det är ju bättre att göra sitt eget kort

    // X-Files
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  10. #10
    Mmmm!! Det är ju precis det sidan kommer att varna för.

    Då får gärna PM:a länken om den inte finns på sidan.

Liknande ämnen

  1. hur kan man rensa kanal listan
    Av igor i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 19:20
  2. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 00:53
  3. Svarta Listan.....
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 14:44
  4. listan med serienummer?
    Av RikardB i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 17:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss