Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Satellit mottagare

  1. #1

    Satellit mottagare

    funderar på att köpa en ny mottagare.
    jag är inte så insatt i det och undrar vilken NI tycker är bra
    Tacksam för svar.
    MII & Titanium kort måste fungera på den.

  2. #2
    alltid varit svag för nokia.smaken är som baken

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    om du är lite data kunig så är dreambox ett altenativ
    Dreambox

  4. #4
    vill du ha båda systemen? så finns det bara strong8700-triax354tx med viasat abb för 295skr kolla www.eklid.se det finns fler som säljer dessa
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  5. #5
    är inte stongen jävligt kass? tror morsan har en sån å det går inte lägga kanalerna i den ordningen hon vill ha dom och den är seg som fan =( är inte 100% säker men värt å kolla upp. hon är missnöjd iaf. hon hade en nokoa 9802 innan mec CA modul men efter uppgradering med ca modulen i pajade skiten på nått sätt.

    /Magnus
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

  6. #6
    Pajade hur? Är den seg vid kanal byten eller vad?? om det är så och den funkar för övrigt så testa att göra en helt ny ominstallation. min balla ur med ljudet, kunde ställa in swe men fick eng ljud vid kanalbyte hur jag än ställde om förvalet, men det fixa sig efter att jag gjorde en ominstall. testa du har inget att förlora :?
    //Jbey

  7. #7
    jbey: hon körde p-kort till viasat och abb i CA modulen till CD. Efter uppgraderingen av viasat funkade inget typ. Tappade dom få kanaler som gick att få in efter uppgraderingen så tillslut funka inget. CD tog inget ansvar för att det skulle funka då det inte var en CD mottagare och viasat kunde inte hjälpa till då man inte hade abb hos dom och dom gav ingen support på deras mottagare med CA modul till CD, dom rekommenderarde morsan att skaffa ny mottagare med abb.

    Dock så lämnade morsan mottagaren till en polare som jobbar delvis med paraboler och han testade med ett riktigt abb kort från viasat och det ska tydligen ha funkat. Dock funkade inte CA modulen med riktigt abb kort på CD i boxen enl morsan. polaren testade nog inte det.

    Jag fick mottagaren då hon köpte ny så nu står den här och samlar damm eftersom jag kör med utrustningen i min signatur.

    Kan jag på nått sätt med min tallrik testa Viasat mottagaren? har ju kort till CD + CA modul. kanske kan låna ett originalkort till viasat oxå. Har ingen nytta av grejerna så jag vill testa om dom funkar å sen sälja dom.

    Hmm man kanske kan sätta i CA modulen i min CD mottagare å stoppa in kortet så får man ju reda på om CA modulen funkar..kan man göra så?
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

  8. #8
    Kolla noga att det skall gå och köra med pirat kort,nämligen ja vet att nya nokia mottagare har någon slags skydd mot pirat kort,så det går inte köra med dom. :!:

  9. #9
    Låna ett viasatkort för nuvarande VideoGuard medför lite problem. Om man förutsätter att det använts i en annan box är det då även låst till denna.

  10. #10
    Samsung AY + ett M II kort. Finns många som säljer den på nätet. Har sett att neptunsat säljer den för 1799kr.

Liknande ämnen

  1. satellit fel.
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 18:27
  2. Satellit kort (pci/DVB)
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 18:14
  3. Bredband via satellit?
    Av trehorna i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 17:20
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26
  5. [LÖST] Satellit
    Av DaLLeSaT i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss