Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Julmust så in i norden

  1. #1

    Julmust så in i norden

    I sverige har vi julmust och coca-cola har i flera år försökt slå ut denna dryck vid jul utan att lyckas. Coca-cola började till och med med en egen fabrik i Sverige då pripps försökte få coca-cola att fatta att svenskar dricker julmust o ej cola vid jul.

    Min undran är om Norge o Danmark har någon liknande dryck som coca-cola ej rår på vid någon speciell tid på året.

    Jag har nämligen observerat att i år är coca-cola reklamen mer sporadisk på svenska kanaler men verkar gå hårt i våra grannländers kanaler.

    Nu har coca-cola börjat med ett eget must-märke för att vinna tillbaka marknadsandelar i Sverige. Vet dock ej om denna Bjäre ä god då jag ej smakat den. Dricker själv spendrups sedan apotekarnes gick över till 1.4liters flaskor utan att sänka priset.

  2. #2
    Ja spendrups ja, som gammal Grängesbergare vet man att det andra smakar hästpiss i skolan visade dom bildspel om hur!
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    vart kan man få tag på den mest prisvärda musten? alltså i kr/liter

  4. #4
    Beror på.
    Vill du ha aspartamjulmust. (Istället för socker o den smakar ej bra) så skall du vända dig till överskottsbolag o liknande. En heter Läckö. Tror även jag sett Läckö på domus.

    Skall du ha riktig must så är nog det billigaste literpriset att köpa i back. 33cl flaskor.

    Jag köper dock 2x1.5liter spendrups på konsum för 15 spänn plus pant.
    Auktoriserad julmusttestare.

  5. #5
    Glasflaskor är ju outstanding. Ska man ha en riktig jul så är det en back som gäller!

    Vem fan köper den billigaste musten? Den självklara frågan är vilken som är godast.

    Själv sätter jag Apotekarnes och Spendrups högt upp på listan.

  6. #6
    Men hallå?! Vadå prisvärd must? Det finns bara apotekarnes. Att dricka något annat är ju helgerån! Apotekarnes ska det vara, till vilket pris som helst!
    Nollvision i skogen

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av cichlidae
    Men hallå?! Vadå prisvärd must? Det finns bara apotekarnes. Att dricka något annat är ju helgerån! Apotekarnes ska det vara, till vilket pris som helst!
    Till vilket pris som helst? ja kanske om de inte hade mörkat snålomställningen till 1.4 liters flaskor istället för 1.5.

    Oschysst mot kunden o därför gäller endast spendrups o ej apotekarnes. (Annan läskeblask är ok hos apotekarnes.

    Måste också hålla me om att glasflaska är outstanding.
    Tyvärr är jag lat o orkar aldrig panta så de blir plastflaskorna.

  8. #8
    själv tycker jag hammars bryggeri julmust lirar i en helt egen division.

    dock kanske lite knepig att få tag på i hela landet?
    VU+

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren
    själv tycker jag hammars bryggeri julmust lirar i en helt egen division.

    dock kanske lite knepig att få tag på i hela landet?
    Har aldrig hört talas om men blev nyfiken. Även om jag dricker spendrups så är det värt att testa.

    Var finns denna dryck?
    Aspartan eller socker?
    Pris?
    Jämförbar med spendrups i smak?

  10. #10
    prova fors!!!
    ett litet bryggeri men den är godast
    ca 8 kr 1,5 l
    ingen jul utan forsmust
    ps.ligger nånstans i dalarna

Liknande ämnen

  1. Norden parabol vilken lnb är vilken
    Av Nymann i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:42
  2. Vilka satelliter kan man ta in här i norden ?
    Av DennisOlof i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 16:56
  3. Dreambox med norden parabol.
    Av taco i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 15:37
  4. DVD-norden
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 09:16
  5. om man har en norden parapol vad för box ska man ha
    Av henrikpadi i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 21:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss