Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Julmust så in i norden

Borde inte all julmust smaka samma sak, för alla får väl ett extrakt som dom får blanda med vatten sen.
    Av någon gammal gubbe som haft det i släkten i generationer
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Påskmust!!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Borde inte all julmust smaka samma sak, för alla får väl ett extrakt som dom får blanda med vatten sen.
    Av någon gammal gubbe som haft det i släkten i generationer
    Nästan.

Alla får grundsirapen från Danielsson tror jag de heter i Örebro. Därefter kan man krydda o lagra på olika sätt. Ungefär som att all tysk(Nästan all nuförtiden) öl görs på humle o malt enligt reinheitsgebot. Dock smakar ölen olika.
    Auktoriserad julmusttestare.

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Påskmust!!
    Påskmust är ett intressant alternativ då den musten ibland har varit lagrad från i julas. Om ej allt sålts sparas sirapsblandning till påsk.
    Det borde smaka som julmust men gör inte alltid det.

Prova o njut.

För övrigt får jag rekommendera att köpa en back julmust i slutet av februari. Då kan man få dem för en tia plus pant och det enda som har hänt är att kolsyran eventuellt har tappat stinget men smaken är kvar.

För övrigt: Någon som vet något om mina frågor om grannländerna???

Citat Ursprungligen postat av elvings
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren
    själv tycker jag hammars bryggeri julmust lirar i en helt egen division.

dock kanske lite knepig att få tag på i hela landet?
    Har aldrig hört talas om men blev nyfiken. Även om jag dricker spendrups så är det värt att testa.

Var finns denna dryck?
    Aspartan eller socker?
    Pris?
    Jämförbar med spendrups i smak?
    hela nerike? kanske.. (bryggeriet ligger i askersunds kommun)

socker

normal pris (ca 10a litern)
    VU+

jag funderade på en sak... det har ju kommit sånnadär sodastream nu som gör att man kan kolsyra själv. Om man har t.ex. en 1.5 liters julmust som så ofta blir avslagen om den inte dricks upp i tid. Går det då bra att kolsyra den kolsyrefria musten och få en lika god must som den nya eller är det kört?

Lika god kanske den ej blir men problemet är nog att när man kolsyrar en "färdig" dricka så brukar det bli ett hejdlöst skummande från sodastreamen. Det är därför man kolsyrar vattnet först i sodastreamen och häller i koncentrat efteråt.

Men prova gärna. Håll dig dock över diskbänken om du skulle få en överskummning i maskinen.

Meddela oss här sedan.

Edit: Sodastreamen kom på 80-talet men blir i några år en bortglömd maskin då och då.

tomten levererade en sodastream, men jag har än så länge bara testat att göra must från essensen som följde med. och den var inget vidare vill jag påstå. avvaktar för kolsyrning av avslagen must.

Annars en favorit är hemmagjord Rom & köpt cola
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Liknande ämnen

1. Norden parabol vilken lnb är vilken
    Av Nymann i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:42
  2. Vilka satelliter kan man ta in här i norden ?
    Av DennisOlof i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 16:56
  3. Dreambox med norden parabol.
    Av taco i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 15:37
  4. DVD-norden
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 09:16
  5. om man har en norden parapol vad för box ska man ha
    Av henrikpadi i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 21:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss