Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vad ska man se på...

  1. #1

    Vad ska man se på...

    ...medans man väntar på Canal Digital då? Det verkar ju som det kommer att dröja ett tag den här gången.

    Visst kan man väl dekryptera även andra system med WCE genom conax-cam:en? Jag tyckte jag läste någonting sådant nyss när jag uppdaterade till en nyare version, men jag var för lat för att sätta mig in i det.

    Vad finns det för någonting intressant att se på där uppe i himlen?

  2. #2
    Är man för "lat" för att sätta sig in i detta, tror jag inte man prioriterar TV-tittandet. Rätt?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Exakt.

    Kan nu någon svara på min fråga också så vore jag glad.
    Nollvision i skogen

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Du kan se franska TPS utbud på filmkanalerna har dom även några filmer på orginal språk annars är alt på franska. Multivision har 7 filmkanaler mest på franska , på kvällen porr på dagen en del fotboll . Du kan även titta på polska kanaler , besvärligt språk och filmer med speakerröst . Det finns en hel del italienka kanaler som är FTA men Skyitalia kan du inte se , däremot har du ett helt knippe arabkanaler som väldig lätta att förstå . WCE 1.32 är ett måste.

    Mvh Kalle

  5. #5
    Men FTA är ju tråkigt, jag vill dekryptera det jag tittar på.

    Jag är ju ledig en massa dagar nu så jag ska väl kolla lite närmare på vad man kan se och inte se, men jag tyckte dokumentationen till wce var riktigt dålig.

    Vilka dekrypteringssystem går det att se? Alltså rent praktiskt. Vad ska man ha för testkanaler att använda sig av så man vet att man får det som det ska? Autoswitchar WCE mellan dom olika systemen eller måste man göra det för hand?
    Nollvision i skogen

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    WCE autoswitchar inte. TPS är Viaccess/tpscrypt2 fungerar alldeles utmärkt med WCE välj antingen i .ini filen eller med x-commandot. Polska kanalerna är Nagravision täta keybyten , alltid färska keys på Sataid. Italienska Mediaset kör på Mediaguard/Seca , keybyte en gång i månaden. Som kanalreferens använder du bäst www.kingofsat.net , mycket nöje på Hotbird.

    Mvh Kalle

  7. #7
    Tackar! :-) Det verkar som om det blir till att editera .ini-filen för mig efterssom jag kör Win98 på den datorn som sköter det där. Lite surt. Speciellt efterssom datorn står i källaren och min tv är på övervåningen.

    Men jag har någonting att mixtra med i alla fall. Tack en gång till för ett ettigt svar, nu klarar jag mig nog själv.

    God Jul!
    Nollvision i skogen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss