Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Panik! jag får spatt! MII och MP 3.6 prog

  1. #1

    Panik! jag får spatt! MII och MP 3.6 prog

    :-( Har MII kort och programmerare MP 3.6. Är inte helt hemma på det här med datorer. Lade fixen på skrivbordet och öppnade den. Klickade på m2xmasfixCOM4 och det blinkade i programmeraren. tankade sedan nya MII koden, får inget felmeddelande men jag får inte bild. Kan någon hjälpa mig.

  2. #2
    Stara Phoenixläget! Fixen kräver det!
    //Jbey

  3. #3
    Varför spara den i skrivbordet? när du hämtar den från filsidan öpna den direkt. samma med Mll fil
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    kan ej uppna fix filen det bara blinkar till

  5. #5
    Har oxo samma problem...fixen bara blinkar till på skärmen sedan händer det inget..

  6. #6
    tryck kör skriv cmd eller command om de inte funkar. leta reda på filen starta någon av bat filerna. då hinner ni se vad som händer på skärmen....

    antagligen har ni glömt att sätta den i phoenix 5.58 Mhz.

    verkar krångla för många. de funkade direkt efter fixen för mig å 4 kort hittils.mp35USB. utan diverse m2 old o.s.v.. iofs ringde jag en polare som får error med fixen på min gamla seriella 3.5a.. många som har problem med seriella? eller är det många som får köra långa vägen med seriella ? (m2fix,m2old,m2-23/12) ?
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Det fins 4 ikoner i fixen berur på vilket port din brännare är kåplat till. är det alla såm blinkar?
    även om du har på rätt port så gårdet ganska fort
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    Jag tror ni klickar på fel fil, välj den som har det comportsnummer som ni använder, INTE på m2fix.exe.

  9. #9
    Jag vet inte om det spelar nån roll men jag hade problem att prog mitt kort.Stod cant get ATR......
    Då gjorde jag följande och då funka det för mig.
    Såg till att MP stod i poneix lägge innan jag starta spöket.
    Körde 29-6m2.zip först sen M-II041223.zip

  10. #10
    Jepp nu har jag fått det att funka med fix o nya M2-filen....var nog får mycket julmat i hjärnan eller kanske snapps vad vet jag... tack för infon den hjälpte........god fortsättning...

Liknande ämnen

  1. Panik - Ir koder för DM800!
    Av perra1 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 06:52
  2. Smärre panik! DreamBox startar inte...
    Av EazzyW i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 21:49
  3. Panik - korrupt disc
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-07, 00:11
  4. [LÖST] PROG
    Av robbanD i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 09:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss