Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: abonnemang undran

abonnemang undran

Hej jag tänkte teckna ett 12 mån abb med viasat,min fråga är om man måste teckna ett 24 mån abb för att få med paranbol och mottagare eller finns det någonstans man kan få med grejerna med att 12 mån abb
    /Danne

Jag har sett 12 månaders abonnemang men kommer inte just nu på var. Det kanske bara var en viss period.

Dock tycker jag att du borde fundera på om viasat är det du vill ha.
    Deras reklam ljuger kraftigt om vad det innehåller. 10 dokumentärkanaler, jo just det vilka då, cnn räknas väl som en, plus annat bluff. På deras hesida säger dom 5 kanaler och då kallas de domumentär och natur. Vilka är de andra 5? Cnn, BBC o fox news m.m.

Är det bara tv3 du vill ha så kanske boxer är bättre. Om du har täckning.
    Själv föredrar jag canaldigital. Deras kanaler tilltalar mig mer.
    Detta upptäckte jag när jag hade hela viasat, hela boxer och hela canal digitals paket.

Filmkvaliten är helt annorlunda på CD än på Viasat. Det är som att jämföra Mercedes med fiat. Båda är bilar men det är en enorm kvalitetsskillnad.

Om du måste ha viasat så kan du köpa en videoguard mottagare begagnad för 100spänn och lite kabel med tallrik och huvve på biltema för ytterligare ett par hundringar. Skulle gissa att total kostnaden blir ungefär 500:-

Troligen kan du få tallrik och box begagnat för under det priset.

Kanske en combobox från CD plus en viasatmodul och ett extra huvve så kan du abbonnera på CD och köra pirat på de viasat kanaler som finns kvar.
    Du får då också möjlighet att ta in boxers gratiskanaler om du inte vill ha något abonnemang alls i framtiden.

Nu har du varit medlem att tag så jag antar detta inte är några nyheter för dig men det kanske finns andra som har nytta av infon.
    Auktoriserad julmusttestare.

Citat Ursprungligen postat av elvings

Filmkvaliten är helt annorlunda på CD än på Viasat. Det är som att jämföra Mercedes med fiat. Båda är bilar men det är en enorm kvalitetsskillnad.
    Håller med dig till 100%, "CD sucks".

Jag menar att viasat är skit men smaken är ju personlig. Tycker att färgerna är bättre på CD medan de på viasat är liksom som om allt är lite ljusare, ungefär som filmerna skulle vara "billigare" inspelade. Nu är det inte inspelniongen det hänger på utan sändningstekniken men min känsla kanske kan beskrivas på detta sätt.

Dessutom tycker jag att utbudet på CDs filmer är bättre än Viasat. Ex Sagan om ringen, Harry potter Tom Clancyfilmer m.m.

om ni vill får ni gärna svara på min fråga

Förmodligen får Du betala lite mer för tallrik och box om Du ska ha ett 12-mån. abonnemang än det som löper på 24 mån. Enbart ett abonnemang löper på ett år. Tror inte man kan teckna på kortare tid.

Mvh Satlom!

Om du har läst på viasats hemsida så ser du att se har paket på 12 eller 24 månader.
    http://www.viasat.se/index.phtml?pag...&document=8492

Troligtvis så nekar de att de har 12 månaders paketerbjudanden när du ringer 0200-219 219
    Påpeka då att de hävdar det i sin marknadsföring.

Kom på att det var en bekant som köpte strongpaket med viasat basabonnemang på bergvik Karlstad med bindningstid 12 månader.
    Detta var dock 1 år sedan.

Liknande ämnen

1. Undran???
    Av astolf 2 i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 16:04
  2. En undran..
    Av grosse i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-16, 21:09
  3. En undran
    Av IceBird i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 16:28
  4. undran
    Av bson i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 11:23
  5. undran
    Av JAG i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 09:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss