Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: när tekniken är som bäst!

  1. #1

    när tekniken är som bäst!

    Hej !

    Efter alla försök letandet och grubblandet om comhem nya system så lyckas ingen mer än min mor få fria kannaler ...

    Hur ?
    klever klever !!
    'Hon fick sitt nya abbonemangs kort när dom bytte system..
    efter som det inte går att använda piratkort så bestämde hon sig då för att sluta att abbonera på dom valda kannalerna hon hade.
    nu i december, efter att ha haft det kortet som skickades ut för det nya systemet, bestämmer hon sig för att prova stoppa in "det nya" kortet..
    hon är glad att alla kannalerna fungerar.. på ett kort som vore varigt dött.

    Någon som kan förklara detta ?
    Allså hon sparade kortet för sitt abbonemang vid system byte och inte använt det för ens nu i december, och även sen system bytet sagt upp allt med comhem ..

    Konstigt nog så fungerar det och snart är december månad slut.. vilkett innebär att hon haft gratis tv väldigt länge nu!!

    Vill bara komma på ett sätt att kunna läsa av henne kort.. utan att döda det !!

  2. #2
    Då kan jag nog svara på det, att kortet aktiveras först när du satt i kortet, och funkar i ca:14 dagar och sen dör det ut om man inte har något förval som ex TV1000 8 favoriter, då rullar de vidare efter de 14 dagarna.
    Att läsa av kortet så finns det inga kända metoder eller program till idag ops:
    Titta så länge det går :lol:
    //Jbey

  3. #3
    men hon har inte något abbonemang alls ?
    vilkett gör det mera konstigt.

    Och att dom 14 dagarna redan passerat.

    detta ger lite hopp om free comhem tv.

  4. #4
    Nej med de nya kortetet aktiveras inte förren du stoppar de i motagaren och de är programeratmed två veckors frivisning från de datumet du stopppar i kortet

  5. #5
    liten undran....kan man ställa om klockan i mottagaren så att 14 aldrig går ut, eller hämtas datumet från "etern"? (har möjlighet att ställa klocka och datum!)
    ....im not lost, im on adventure.....

  6. #6
    Det tas från etern, och ingår i det som behövs för att titta. Så det går inte heller att filtrera/modifiera på något magiskt sätt, av vad jag förstått.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  7. #7
    Jävla konstigt att det fungerar.

    vore mer sannolikt att det inte skulla ha fungerat alls, efter som abbonemanget är uppsagt sedan länge.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av giggelito
    Jävla konstigt att det fungerar.

    vore mer sannolikt att det inte skulla ha fungerat alls, efter som abbonemanget är uppsagt sedan länge.
    men förstår du inte? det är ju ett kort som har gratis tv i några veckor!!! vare sig du har abonemang eller inte!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Det tas från etern, och ingår i det som behövs för att titta. Så det går inte heller att filtrera/modifiera på något magiskt sätt, av vad jag förstått.
    Jag tror du har fel där. Det finns en klocka i kortet som aktiveras när det sätts i mottagaren. Jag kan ha fel men har för mig att det är sådant kort de använder.

Liknande ämnen

  1. Bäst pris på MII?
    Av twotone i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 16:43
  2. vilken är bäst
    Av bajen i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 13:15
  3. Vilken är bäst?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 19:12
  4. Hur fungerar tekniken, egentligen?
    Av eriknils i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 19:35
  5. Ni är bäst!
    Av Malle i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 10:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss