Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Hjälp med trådlöst nätverksbygge.

2,4Ghz bandet är ett fritt band.
    Tex. microungnar, trådlös överföring av ljud och bild mellan tv-apparater använder samma frekvens.
    Hur mycket man får förstärka vet jag inte exakt, men upp mot8-10 dbi är inga problem och med riktantann och fri sikt kommer man några hundra meter till en kilometer och det räcker väl!!??
    zam
    Världen är som världen är!

-Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

Vill börja med en varning för d-links produkter, dom har en kraftig förmåga att hänga och starta om sig.

Jag har en 624+ den hänger sig flera gånger om dagen, den fungerar lite bättre om man har nån typ av fläkt som blåser igenom den... Men så ska man inte behöva göra.

Vill även rekomendera en produkt från belkin som jag tycker verkar fungera bra:

Belkin Pre-N Wireless Router
    http://catalog.belkin.com/IWCatProdu...%2Etworking%2F

Då bilderna inte fungerar på sidan så här ser den ut:

Den finns att köpa på on__f.

Den bygger på en teknologi som antagligen blir en standard nästa år 802.11n men den är bakåtkompatibel med dom vanliga standardena.

För att få ökad räckvidd så måste man använda deras Pre-N nätverkskort, finns för både bärbar och stationär.
    // Herman

Höjt bensinpris?
    Det stör inte mig, jag tankar alltid bara för 100 kr i-alla-fall!

Huskropps material

Det är inte bara avståndet som spelar roll vid dessa avstånd utan byggnadernas materiel har står betydelse.

Träkonstruktioner lättare att släppa igen signalerna än betong med armeringsjärn och plåt är förödande.

Detta märker man speciellt om man vill köra trådlöst mellan olika våningsplan då kan det vara svårt i betonghus men fungera alldeles utmärkt i ett trähus.

Med andra ord inget fall är likt det andra.

Smatt :idea:

Liknande ämnen

1. Hjälp med att göra min DM500C trådlöst!!
    Av espancor i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 16:38
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 06:56
  3. trådlöst
    Av algot i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 19:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss