Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Mp 3.5 med windows 2000

  1. #1

    Mp 3.5 med windows 2000

    Min data är på lagning o har fått hem en lånedata med windows 2000. Har genast problem när jag sätter i min mp 3.5 i comporten. dioden blinkar hela tiden och det blir failed to get an atr. min fråga är : behöver jag ha någon extra fil i datan till w 2000 eller vad händer för mig. Har provat m2 fix men det har inte hjälpt. Har aldrig förr haft problem med programmeraren när jag har kört med xp. strömmen är tillräcklig o det är rätt comport. Snälla någon, hjälp mig

  2. #2
    Kör du Bananen och vad säger den isåfall?

    Det finns ett prog som heter MP_TEST i filavd för att testa kommunikationen, kolla om du har kontakt med den också.

    Det finns även en komplett installer av multiprog på adteknik som du kan testa om du inte får kontakt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Direkt när jag sätter i prog. i comporten så lyser dioden hela tiden. Då ska den ju va släckt. när jag sätter på strömmen o phoenix i bananen så börjar den blinka fort. jag kollade på ad teknik o då skrev dom att det kunde vara interna strömkällan som inte gav tillräckligt o rådet var att byta batteri. jag har bytt till nytt o det är likadant. Men en komplett installer sa du. jag har multiprog 1.80, det är väl det sista eller vad heter det du menar

  4. #4
    ska prova mp test me nu

  5. #5
    Den hittade programmeraren i comporten men testet gav failed.

  6. #6
    Det verkar som generalknas :shock:

    Tror du måste snacka med adteknik, för jag känner inte igen dina problem, dom tar 100:- om den måste repas.

    Surt bara att det är precis till helgen :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Jag tror det är nåt med comporten i laptopen jag fått låna. den fungerade precis innan jag skickade iväg datan. jag har skickat prog. med en kompis nu o han ska testa den i sin data. jag ska meddela hur det gått senare ikväll. tack för hjälpen så långt.

  8. #8
    är det en DELL måntro ?

    kolla om du kan hitta något comports problem tillhörande din den laptopen kanske..

    ett uppdaterande av bios kankse...

    är väl kanske något tips på vägen.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Ja det är en dell. Hur kollar jag om den har ett comportsproblem. Och hur fixar man det då Förresten hur gissade du att det var en dell. Brukar dom ha dylika problem.

  10. #10
    Jepp, Dell + laptop = problem (ofta ivf)

    Dom har nått skumt försig med comporten, det kan även vara nått annat program som ligger o pollar porten, mobil eller PDA odyl
    Det sistnämnda kan stämma in eftersom programmeraren blinkar när du kopplar in den
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Windows 98SE och Windows update
    Av folke i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:21
  2. Windows 98SE eller windows ME
    Av snugge i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 07:53
  3. Ucs 2000
    Av bigswede i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 18:24
  4. [LÖST] Ucs 2000
    Av cola72 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 14:33
  5. ucs 2000
    Av Alt går om man vill i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss