Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: välja bredband

  1. #11
    till telias modem ska det nog vara korsad kabel!

  2. #12
    Det sämsta med Telia och ComHem är nog de har inloggning till "internet" varje gång man ska ut o surfa, som dessutom kopplar ner sig efter en viss tid om man inte är aktiv. De är, vad jag hört, helt ensamma i hela Europa om detta förfarande och det är så dåligt, så dåligt!

    Suger fett med andra ord!
    "She can kill a man at ten paces with one blow of her tongue! How am I supposed not to worry?" [Basil Fawlty]

  3. #13
    Ni har det bra som kan välja och vraka, här på landet får man nöja sig med isdn och betala för varje minut..... :-(

  4. #14
    jag kör adamo 8/1 det funkar fint... bor ca 1200 meter från telestationen.. får 6,8Mbit i TP-test och maxar ca 800 Kbyte när jag tankar.. kostar 290/månad eller nått i den stilen...

    ingen bindningstid men 2 månaders uppsägningstid

    Glocalnet har ju tex citat:
    "• Endast 12 månader bindningstid"

  5. #15
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Slowhand
    Det sämsta med Telia och ComHem är nog de har inloggning till "internet" varje gång man ska ut o surfa, som dessutom kopplar ner sig efter en viss tid om man inte är aktiv. De är, vad jag hört, helt ensamma i hela Europa om detta förfarande och det är så dåligt, så dåligt!

    Suger fett med andra ord!
    Inte nu längre. För ett par-tre veckor sedan så ändrade ComHem iaf detta. Nu behöver man inte logga in längre.

  6. #16
    Kanske lite sent påtänkt, men kolla upp:
    www.pricerunner.se och klicka på bredband så kan du söka där..
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av trehorna
    Ni har det bra som kan välja och vraka, här på landet får man nöja sig med isdn och betala för varje minut..... :-(
    jo jag vet hur det e...dom har precis grävt vid mig nu....men det blir nog telia..dom verkar ha lite mer koll...och andra grejer

  8. #18
    Välj inte TYFON bara för har du inga problem så lär du med 99% säkerhet få det på ett eller annat sätt!! Ruggigt rutten firma kan ja bara säga.

  9. #19
    Har idag telia bredband, men funderar på att byta till glocalnet.Om jag har förståt det rätt måste man ha fast abb på glocalnet för o få bredband. Funkar det som det ska och e inte några störningar o en massa strul?

  10. #20
    Här jag bor så är alla leverantörer som inte går på telias nät bara skit i princip, t.ex. BBB (ADSL) som bara logga ur och tappar kontakten hela tiden, flera som har det problemet här... Hur hög ping som helst, totlat värde löst. Är Teracom som byggt ut här.

    Så näe, vill man ha någon som funkar bra och stabilt så får man nog offra några kr för att ha Telia.

    Och telia har inte heller login längre vad jag vet, har själv Glocalnet som hyr av telia.

Liknande ämnen

  1. Bredband
    Av rogut i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 16:49
  2. UPC bredband
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 11:36
  3. Bredband
    Av bomm i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 17:39
  4. Bredband?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 10:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss