Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: välja bredband

  1. #1

    välja bredband

    nån som har tips om vad jag ska ha för företag jag ska ha 8 mbit och har funderat på telias...men det är ju så dyrt....eller är dom det bästa alternativet???

  2. #2
    Allt är bättre än Telia. Ta BBB om du har chansen

  3. #3
    Ta det billigaste allternativet typ Tiscali eller nåt, själv kör jag Telia men det är bara för att de var först med 8-Mbit men det spelar ju ingen direkt roll vem som levererar bitarna förutom priset! :smile:

  4. #4
    Det är ju en princip fråga
    Går det att undvika Telia så är det en självklarhet att göra det, monopol är till för att brytas :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Det som är bra med Telia är deras telefonköer. Det brukar alltid fungera toppen. De billigare alternativen är generellt lite sämre på sådant enligt min mening (de som jag har testat (Tiscali, Bostream, BBB, Adamo).

    Själv kör jag BBB och det är bra tycker jag, dock inte billigast. Kolla in Adamo, de är billiga som fan.

  6. #6
    Glocalnet har 8Mbit/s för 250/280 kr/mån (beronde på om man väljer att oxå ringa via dom).

    Jag kommer att byta till Glocalnet. Har idag Spray 2Mbit/s.

  7. #7
    dom företag jag kan beställa ifrån är: bostream,glocalnet,rixtelecom,ventelo,spray,tele2, telia,tiscali,ymex. nån som har nån bra erfarenhet av någon av dem

    ps glocalnets hemsida funkar ju inte ens

  8. #8
    Detta är inte bredbandsabb, men jag tyckte det passade här ändå.

    Jag har tele2's bredbandstelefonidosa, skaffa inte detta, dosan man får (köper för 699:-) innehåller en telefonsvarare som tele2 låser i configen och tar betalt 9:- i månaden för att den ska vara upplåst.

    Ett företag som gör sånt ska man inte ha att göra med.

    Tips: Rixtelecom har också bredbandstelefoni, samma dosa fast dom låser inget och man kan använda det genom datorn om man är tex bortrest och dom har ett forum där man kan få hjälp om att sätta upp asterisk bakom dosan.. Bygga upp telefoniväxlar å sånt typ.. :P

    http://www.rixtelecom.se/forum/
    // Herman

    Höjt bensinpris?
    Det stör inte mig, jag tankar alltid bara för 100 kr i-alla-fall!

  9. #9
    Har precis Beställde 8 Mbit från telia men det har fan inte börjat bra. Modemet har dom inte skickat ut, när man ringer kundtjänsten påstår dom att modemen har tagit slut :evil: :evil:.

    JAg lånade ett gammlt modem från en poolare ett nokia modell: MP 5121 men ADSL lampan vill inte tändas. :evil: . Men nu till min fråga, poolaren som jag lånade modemet hittade inte telefonkabeln samt den vita grejjen som man trycker in i telejacket så jag tog en gammal som jag hittade i byrålådan. Kan de bero på detta?? Har hört att man måste använda samma teleutrustning som levereras med modemet. Stämmer detta?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  10. #10
    @klas
    Den vita grejjen är ett filter, det måste du ha inkoplat, kan vara därför som din ASDSL lampa inte tänds upp.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Liknande ämnen

  1. Bredband
    Av rogut i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 16:49
  2. UPC bredband
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 11:36
  3. Bredband
    Av bomm i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 17:39
  4. Bredband?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 10:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss