Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: villka koder ska jag använda ?

  1. #1

    villka koder ska jag använda ?

    Tjena jag har en Star Sat sr-x150d mottagare...och jag undrar villka koder jag ska använda...jag har inte något kort eller så i den men ja får en hel del kanaler....men jag kommer inte åt playboy och canal + osv för de är kodade.....
    villka koder skall jag använda ?

  2. #2
    Ledsen :cry: men din mottagare är FTA = Free To Air = endast Okodade kanaler .
    Finns ingen plats för CAM-modul så MII kort går inte att använda ska vist gå att ändra software i mottagaren se http://www.satsw.com/ men för att se CD-kanalerna måste nyckeln vara känd och det har den inte varit på ett tag.
    Playboy tillhör Viasats videogard system endast godkända mottagare med abbonemang för tillfället. :x

  3. #3
    ok tack iaf....ja får iaf in massa kanaler men dem är låste tänkte på ifall man bara behövde nån kod eller så för att låsa upp dem men jag måste alltså ha kort isåfall ifall jag har förståt det rätt .
    jag laddade hem en fil från den där sidan du postade "Loader_for_SR-X120D,_SR-X150D,_SR-X200CI" vad är det för något ? alltså vad gör filen ?

  4. #4
    Det där är programet som sköter överföringen mellan PC och box.
    Finns en "NEW" loader på rad 19 vet inte skillnaden.

    Själva mjukvarufilen hittar du längre ner ( hmm.. verkar finnas 2 olika rad 22 och rad 25 kolla noga på din box så du får rätt)
    OBS det är en ritning på hur kabeln mellan PC och box ska se ut (rad 15) :idea:

    Men tänk på att allt sker på din egen risk jag har inte provat något av detta! efter som jag inte äger någon sån här box :roll:

Liknande ämnen

  1. Kan jag använda LNB-Out?
    Av jelu71 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 22:50
  2. Använda det här?
    Av fattony i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-30, 15:41
  3. Kan man använda...
    Av Lalle i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 07:59
  4. villka filer??
    Av braindead i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 18:01
  5. Vad ska jag använda...
    Av madmax1 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 07:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss