Prova med Almsat
Prova med Almsat
Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
/samoth
Tjena
Det finns ju ett fäste även på själva parabolen. Köp ett rör i nån verkstad där du bor & fäst röret med 4 kraftiga rörklammer i stolpen som håller dit balkongfäste så har du till parabolen. Jag har gjort så här, sitter jäkligt bra![]()
Oumbärlig men nödvändig :-)
Parasollfot + rör funkar utmärkt
yes, och det blir då en sk winwin
underbart att sitta under parasollen och se på paraboltv, men en paraplydrink.
Beror ju lite på vad man har för möjligheter. Antingen kör man med en stor betongklump till fot och sedan ett rör. Ett annat alternativ om man bor i lägenhet och har balkong som är det bästa. Det är att skaffa ett rör som man har för att stötta tag (byggprylar), sedan två träbitar. Då man kan skruva toppen och botten, så röret sitter ordentligt. Tror till och med kjell har en sådan. Ska titta och se om jag kan länka. I annat fall så får man tillverka något lämpligt som man sedan kan använda som fäste.
Här var den. Balkongfäste.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...ngfaste-p30617
Finns liknande pryl i byggsammanhang som jag sett på byggplatser, men jag vet inte vad dessa heter på fackspråk.
Parasollen brukar ändå blåsa sönder första veckan den är uppe och då blir det fritt fram att sätta upp parabolen. Så här i slutet av parasollsäsongen går det nog att hitta något stabilt billigt.
Själv har jag ett lyxstativ som ver gjort för att hålla uppe små tankar på ett kemiföretag. Det håller nu uppe en 1,5 m-antenn.
Typ detta rör
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a