Tjena.
har fått ett kort+brev från CD ,dom säger att ska höja säkerheten någon mer som har fått denna information..
Tjena.
har fått ett kort+brev från CD ,dom säger att ska höja säkerheten någon mer som har fått denna information..
fick samma brev
Här nedan är brevet som jag fick idag:
"Nytt digital-TV-kort från Canal Digital
På grund av en uppgradering av Canal Digitals tekniska sändningsstandard behöver vi byta ut ett antal digital-TV-kort. Det gör vi för att skydda och höja säkerheten på ditt digital-TV-kort. Ditt nya kort är fastsatt på detta brev och ersätter ditt gamla kort. Observera att du får ett nytt kortnummer, ditt nya kortnummer ser du nedan.
Byt innan 11 Januari!
Senast den 11 Januari måste du ha bytt ditt kort, annars riskerar du att förlora bild på TV-kanalerna i ditt abbonnemang. Därför är det bäst att du gör bytet så fort som möjligt. Du kommer i ca 2 veckor att ha fri tillgång till Canal Digitals totala TV-utbud innan ditt nuvarande abonnemang är överfört till det nya kortet. När du har bytt kort kan du klippa sönder och slänga ditt gamla kort.
Instruktioner för hur du byter kort finns på baksidan av detta brev.
Vid frågor
Gå in på vår hemsida på www.canaldigital.se eller kontakta kundservice på telefon 08-7722750. Våra ordinarie öppettider är måndag till lördag 08.00-21.00, söndag 10.00-16.00.
Med vänliga hälsningar
Canal Digital Sverige AB"
det bekräftar nästan vad jag skrev i non tråd tidigare
http://www.comhit.net/viewtopic.php?...=asc&&start=30
Vad menar dom med att dom höjer säkerheten?
Nej
de byter bara de gamla orginalkorten mot en säkrare typ av kort
Fick nått liknande brev för ca 1 år sen så inte vet jag om det betyder nåt speciellt.
Fast nu e den sista serien av de gamla korten som byts
Dom gick att läsa ut nycklarna på genom non typ av minnesdumpning
vilket inte ska gå med de nya korten
(kanske slut på gratistittandet)
de e bara att hoppas att jag har fel
Har inte fått varken kort eller brev från CD här, det måste väl innebära att jag har det nya kortet då kanske??
Samma här, inte något nytt kort ifrån CD, har ändå haft mitt kort i några år. konstigt?