Står ju på deras hemsidor att avtal e klart mellan dem, har någon tagit reda på mer info om det, om det gäller alla HSB-medlemmar, priser m.m.??
Står ju på deras hemsidor att avtal e klart mellan dem, har någon tagit reda på mer info om det, om det gäller alla HSB-medlemmar, priser m.m.??
Har för mig om att man ska få en box från comhem och ett "kollektivt small" abonnemang. och sedan kan man välja ifall man vill boka på extra kanaler. Men det är inte så många HSB föreningar som har skrivit avtal med dom ännu.
men gäller det inte över hela hsb det står inte att det gäller vissa föreningar.
"Boende i HSB: s bostadsrättsföreningar kommer från och med första kvartalet 2005 att kunna erbjudas digital-tv-access som en del av den månatliga boendeavgiften. Avtalet innebär att boende får digitalboxar och programkort helt utan engångs- eller fasta kostnader. Dessutom ingår kanalerna SVT24, Barn- & Kunskapskanalen samt den helt nya svenska sportkanalen SportExpress som lanseras i mars 2005. Boende kan härutöver köpa till enstaka kanaler, Pay-per-view program eller större kanalpaket."
Och kundtjänst på comhem har samma uppfattning som jag att det gäller hela Hsb.
jaså du har pratat med comhem om detta, sade de något mer av intresse??jag förstår det också så att alla som bor i hsb hus ska få kunna ta del av erbjudandet...Och kundtjänst på comhem har samma uppfattning som jag att det gäller hela Hsb.
nopp
dom visste inte så mycket jag fick tala om vart jag hade läst det sån koll har dom.
så det är bara att vänta och se hur det blir med detta.
Märkligt nog verkar det vara informationsavdelningen/Kundtjänst som får reda på saker och ting inom sitt eget område sist. Ironiskt inte sant? OM det nu är "klappat och klart" redan...?
MC-buren MV-Coach.
SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!
Det verkar ju lite konstigt att "ingen" vet något, har varit i kontakt med både vicevärd och lokala HSB som skulle "kolla upp" lite mer noga...
Det enda jag har hört är att någon enstaka HSB förening har skaffat detta. Det är ju en riktigt bra grej ifall man inte har någon box redan. Gratis box och kort tackar man ju inte nej till. Så när det sprider sig till hela sverige så är det bara att tacka och ta emot.
För att förtydliga länken, som inte finns här om detta:
http://www.comhem.se/publik/www/portal/all;jsessionid=Bvvl3mLSMFJJxQ55PmRbN8zt5G2kNdzspGo ioTj0y4qkNj7l1arC!-1259918240!NONE?_nfpb=true&_pageLabel=publik_page_ press&year=2004&path=%2FBEA+Repository%2Fpress%2Fp ress_041124_1.htm
Phuuuh tur man har funktionen "klipp/kopiera o klistra in"!![]()
MC-buren MV-Coach.
SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!