Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Cardsharing VIASAT över internet?

  1. #1

    Cardsharing VIASAT över internet?

    Hej!
    Har läst runt lite på forumet och det verkar som om folk har fått cardsharing för viasat (NDS) att fungera med hjälp av dvb-s kort och mp 3.6 bränner (på en server). Borde man inte då, rent teoretiskt, kunna dela ut ett orginal-kort över internet? till tex andra som har dvb-s kort? i så fall skulle alla kunna få "viasat free"!

  2. #2
    Alla och alla...jag är ingen kung på sånt där, men av vad jag läst så klarar kortet inte så himla många. Har sett siffror mellan 5-10 klienter.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  3. #3
    det blir ändå mycket billigare... Canal-digital, hur är det med det? har hört att conax var byggt för att delas

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Alla och alla...jag är ingen kung på sånt där, men av vad jag läst så klarar kortet inte så himla många. Har sett siffror mellan 5-10 klienter.
    Det är inga som helst problem att dela 50-100 st

  5. #5
    Åfasen. Intressant. Gäller det även andra system, eller är det just bara på Viasats som siffran är så väl tilltagen?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  6. #6
    50-100 pers på ett kort? TV1000 på det, skafa en egen sida och en server där man måste ha lösen för och komma in. Sälj konton till servern. Vad blir det 300:-/100:-= 3:- person/månad. Ta 150kr per år/konto. Intressant? för DreamBox och DVB-S kort...

  7. #7
    Kan nån nått mer i detta ämne.. Tex hur det skulle gå till.. kanske kopplar boxen till datorn med hjälp av ethernet anslutningen sen kopplar brännan med viasart kortet till datorn sen nått prog till det?? Jag kanske är är dum i huvet.. men men..

  8. #8
    vad kostar ett dvb kort då med tv at

  9. #9
    Fins det någon möjlighet att använda SI med cardsharing, endast som client?

  10. #10
    jag har funderat på att skaffa en dreambox 5620s (197 euro) å ha den som delar ut viasat åt mig eftersom jag har även dvb-s kort i datorn så man kan titta på båda ställena å farsan betalar =)

    men för canal digital skulle det vara intressant också för det kan man ju kolla gratis nu just men koderna kommer ju till M2 först å sällan nu på sista tiden som "rena" så om nån skulle köra server med m2 kort så skulle det vara bra =)

    jag ställer iaf upp som testare....

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

Liknande ämnen

  1. Streama över internet till VLC
    Av mrdanne i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 09:49
  2. Nätverk...över internet ??
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 15:27
  3. Streama mp3 över internet ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:01
  4. Dela kort/abonnemang över Internet?
    Av joad i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss