Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: proxy hemma

  1. #1

    proxy hemma

    Jag letar efter ett program som jag kan köra på min dator hemma (adsl m fast ip) som jag kan surfa till och sedan ta mig vidare ut på nätet.

    En ren proxy går inte, för jag kan inte ansluta till sådan, måste vara typ att man skriver en URL i ett webbformulär och sedan får upp sidan.

    Problemet är att från jobbet kan jag inte surfa på andra portar än port 80, och min privata webmail (på webhotell) ligger på någon skum port.

    Någon som har något tips? Tyvärr är jag begränsad till Windows.
    Gärna med HTTPS.

  2. #2
    Proxy+ version 3 skall fungera bra till detta.
    Kör det hemma när jag sitter i skolan för att komma ut på detta forumet tex för det mesta är spärrat här.
    Går att konfiguera så som du vill ha det om jag förstår dig rätt

  3. #3
    Glimrande! Den ser ut att fungera med "mapped links".

    Allra helst hade jag velat ha ett fält att skriva in en url på. (för jag kan inte ändra mapped links från jobbet). Men det var inte hela världen.

    Återstår att se om webmailen gillar konceptet när jag kommer hem och kan installera den där.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Glimrande! Den ser ut att fungera med "mapped links".

    Allra helst hade jag velat ha ett fält att skriva in en url på. (för jag kan inte ändra mapped links från jobbet). Men det var inte hela världen.

    Återstår att se om webmailen gillar konceptet när jag kommer hem och kan installera den där.
    Vi får hoppas på det bästa 8)

  5. #5
    Tyvärr inte. Det gick att komma fram till webmailen, men sedan var det massa strul vid inloggningen.

    shit happens.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

  1. Nätverk hemma!
    Av Pelle Läpp i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 00:06
  2. Hemma projekt - IPTV, VOD
    Av mami i forum IP-TV
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 12:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss