Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Äntligen!!

  1. #11
    Om du bor högst upp kan du råka ut för att taketfoten faktiskt blockerar en del av signalen trots att du har fri sikt rakr utåt. Dock har jag bara varit med om detta när det handlat om 1-2meter nedanför takfoten.

    När det gäller kabeln så är den nog inga problem så länge som mittenledaren inte har kontakt med själva f-kontakten eller folien eller småtrådarna vare sig vid huvudet eller boxen.
    Auktoriserad julmusttestare.

  2. #12
    juaha ikväll ska jag fortsätta med mitt meckande av parabol....
    Hoppas jag får det å funka ikväll.....annars så får man väll pröjsa en instalatör 500 så fixar han det..

  3. #13
    hur löste det sig för gig då wargen2005

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    juaha ikväll ska jag fortsätta med mitt meckande av parabol....
    Hoppas jag får det å funka ikväll.....annars så får man väll pröjsa en instalatör 500 så fixar han det..
    Var bor du då?? Finns säkert hjälpsamma människor på detta forum som bor i din närhet...

  5. #15
    Älta Stockholm

  6. #16
    Vinkeln påverkas av fästet parabolen sitter fäst på, är den inte exakt i vinkel så får du kompensera åt de ena eller andra hållet, sen sidled och sen mikrohuvet.

  7. #17
    Jag gnällde så förbannat på butiken har handlat grejorna på att dom skickade en kille med en liten box på magen ( nej inte tv pejlaren ) o han flyttade skålen på andra sidan huset ( tog 5 min ) sen tog det 30 sec så hade jag 80 % i signalstyrka o ytterligare 10 min senare fullt utbud på canal digital.

  8. #18
    jag kan ha hittat felet...när jag har kållat riktningen på dom andra som har parabol längre ned i huset så har dom pekat åt ett håll...men när jag frå 30 i singnalstyrka så pekar min mer åt väst än deras..så jag börjar ana att dom inte har någon av de vanliga sateliterna...

    Så i min vinkel kommer då min ena vägg på balkongen ivägen...*suck* så jag måste nu komma på ett annat sätt å få den bakom den väggen...

    ska göra ett försök senare...jag berättar hur det går

  9. #19
    Nu gör denhär tråden själ för ÄNTLIGEN =)...En lite sjustering på parabolens fäste å 5 min senare så va det billd på CD det roliga är ju att min vinkel vertikalt är på 16 grader och i manualen så ska jag ha 21 ..lite skumt...men nu skiter jag i det...nu ska här inhandlas ett MII kort..

  10. #20
    Grattis !!!

    När det gäller att ställa in paraboler så gäller devisen skit i manualen o kör på känsla.

Liknande ämnen

  1. Äntligen här
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 00:47
  2. Äntligen
    Av taido i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 18:10
  3. [LÖST] Äntligen!!!
    Av Musen i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 20:13
  4. ÄNTLIGEN!!!!!!!
    Av nicke72 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 00:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss