Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: En fundering

  1. #1

    En fundering

    Med anledning av att CD nu byter ut vissa kort.

    Jag fick ett nytt kort för ca 1 år sedan och har fått för mig att det nya kortet är snabbare på att uppdatera. Tidigare kunde det ta 30 minuter innan kortet uppdaterades men med det nya kortet går det blixtsnabbt.

    Kan det vara så att många kunder (med gamla kort) har fått problem efter den senaste tidens frekventa kodbyten.

    Ja vem vet, den som lever får se.

    Bara en fundering jag hade :roll:

    Satgoze

  2. #2
    du kan ha rätt i det. men det är nog för att kunna göra det svårare för gratistittare. men det löser sig
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    men om det nu tar en halvtimme för att uppdatera dessa gammla kort (som vissa tror att dom som gör MII filer läser ur) hur kommer det sig då att vissa filer kommit ut tidigare efter omkodning?

    Eller har jag fel?

  4. #4
    Jag fick ett nytt kort när jag köpte en ny mottagare (combobox el vad den nu heter) från CD och det kortet uppdateras fortare efter omkodning än mitt gammla CD kort.

  5. #5
    dessa personer som de tar en halvtimme att få kortet uppdaterat. har förmodligen kortet på hyllan medans man tittar med andra kort. t.ex m2. inte konstigt att abb korten halkar efter. @satgoze jag säger inte att du har fel. detta va bara en fundering jag hade.

    har man en box med 2 conax platser är nog det en god idé att ha bådde abbonemang och t.ex m2 kort i samtidigt.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    men om det nu tar en halvtimme för att uppdatera dessa gammla kort (som vissa tror att dom som gör MII filer läser ur) hur kommer det sig då att vissa filer kommit ut tidigare efter omkodning?

    Eller har jag fel?
    Om man nu antar att kort läses ur, så är det ingen omöjlighet att ha nycklar i förväg osv..... korten uppdateras med nycklar under en viss period innan nyckeln tas i bruk. index 20 21 22 23. en annan teori kan ju vara att nycklar genereras med en emulator direkt ur en MK. men jag vet ju inte hur det egentligen fungerar, utan spekulerar nog vilt ops:

Liknande ämnen

  1. en fundering
    Av malo i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 17:50
  2. Fundering
    Av Sweguy i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 13:52
  3. En fundering
    Av bob_dole18 i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 15:35
  4. Fundering..
    Av braindead i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 15:55
  5. Fundering
    Av naik i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss