Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 109

Ämne: Via 2 GK

Hmm.. Volvo3 har nog rätt. 16f84a är nog rätt beteckning. Förr kunde man läsa ut picen till simkort som var skyddade med en speciell läsare och nån form av bruteforce prog.

Vet inte alls vad det är för kretsar i nya simmar men man kanske ska snoka runt lite där. Telefonmarknaden är nog större i hacker kretsar..

En till länk som visar att det är lurigt:

http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tamper.html

Tyvärr är nog alla försök lite halvfarliga för ditt (om du hade ett ;-)) kort. Om du inte kan få tag på ett till för typ 50 spänn skulle jag ta det jäkligt lugnt..

Ont om folk på denna site som kan nåt ? Mest bara ifrågasätter om kortet existerar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Dom som kan något ifrågasätter givetvis om det fungerar mestadels av den anledning att om man är inne i svängen så att säga så vet man om det finns fungerande kort innan det ligger på detta forum. Om det mot förmodan dyker upp sanna "rykten" på ett forum som detta så brukar det ta max ett par timmar innan det är bekräftat ifrån "säkra" källor.

Med andra ord så borde kalle190 frälsa någon som påstår sig kunna men bara tycker han pratar skit genom att visa upp ett fungerande kort.

Jag uppfattar inte hans snack som rykten, han säger att han försöker göra något med ett kort som han menar inte är ett org. Varför skulle han sitta och bara blåljuga eller bygga luftslott själv hemma. inte vet jag..

Men om grabben ber om hjälp och man möter upp trevligt kanske man får veta vad det är frågan om istället för att vara stöddig via ett anonymt tangentbord på ett lekforum.

Kalle190: Upp till bevis, jag är inte rätt kille att reda ut dina bekymmer, ligger 10 år bakom mej i tiden men nån annan här kan nog hjälpa till på riktigt om du menar allvar.

//

Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Dom som kan något ifrågasätter givetvis om det fungerar mestadels av den anledning att om man är inne i svängen så att säga så vet man om det finns fungerande kort innan det ligger på detta forum. Om det mot förmodan dyker upp sanna "rykten" på ett forum som detta så brukar det ta max ett par timmar innan det är bekräftat ifrån "säkra" källor.
    JAG SPEKULERAR INTE. JAg frågar om hjälp till ett via 2 gk. jag har inte sagt något om ntv, boxer eller något annat system. som sagt finns det ngt program som gör om vanliga eeprom till sagem/nokia eeprom???

Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Om det är nu så att kalle190 sitter med godis men kan inte få ut det så att han kan få det bekräftat genom ComHit Crew som då kan bedöma saningshalten i det, vart skall han då vända sig :?: Volvo3 :?: Så varför inte hjälpa honom om det finns någon som kan det??
    //Jbey

Föresten, på TeamPDK:s viacess 1 fil så finns det en speciell eeprom till sagem/nokia. finns det någon sådan konverter som konverterar en vanlig eeprom till en sagem/nokia eeprom?[/quote]

sök nokiapatcher på google så hittar du många

mvh
    t

MorpHex 3.7, där finns en funktion som ska kunna "stänga" nycklarna i eepromen. dena funktion ska även göra så att kortet inte fungerar på vissa boxar. Någon som har något crack till dena variant?

För användade man slipstream filer till nokia boxar...kanske hjälper kalle 190

Och här ser man...

...att snillen spekulerar :lol: :lol: :lol: :lol:
    * Sunt förnuft är lätt att bära *

* Fördomsfull, jag? näe jag ser bara ner på ointelligenta människor *

* Köp aldrig grejor utan instr.bok om du måste fråga nån hur du ska använda dem *

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss