Sidan 6 av 11 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 109

Ämne: Via 2 GK

  1. #51
    Citat Ursprungligen postat av kalle190
    jaså, det tycker du. Så PicCrack fungerar inte då. hm. jag siter här med eepromen, men det kanske inte räknas? Så om man sätter på codeprotection på nyare modellen av guldkort så kan man inte läsa ut de igen? näha, men om man har det gammal då :P
    tidigare var det inga problem att läsa av ett guldkort med codeprotection,då var det bara picfilen som var låst inte eepromet,det gick bra att läsa eepromet och tex byta nycklar och sen bränna tillbaka det så att det funka.
    det är nog eeprom filen som är intressant,det är troligen där nycklarna finns
    försök hitta någon editor till via2
    jag har för mig att ntv använder via2 men jag vet inte om ntv har samma längd på nycklarna

    mvh
    t

  2. #52
    ok, men jag tror det är krypterat på ngt konstigt vis. PICen tror jag inte är krypterad (iom att man kan läsa och bränna tillbaka den) däremot eepromen verkar krypterad. Så jag tror att jag inte har lyckats läsa ut picen helt. Ska leta efter editor och piccrack nu. Hjälp gärna till!

  3. #53
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Kan lille kalle gå och växa upp, om du så har ett via2 guldkort så kan du ALDRIG reda ut och läsa av det på något vis, detsamma gäller 99,9% av dom som läser detta. Det FINNS ICKE något program för att läsa av ett skyddat guldkort och kommer aldrig att finnas! OBS, det räknas inte att du enkelt kunde läsa av 16c84 kretsen då nya guldkort innehåller 16F84A.
    Jag har sett några inlägg från dig nu, och tycker att du ser nerlåtande på oss dödliga. Och du speglar dig till ha ett väldigt kunnande själv, snälla sluta då att tryck ner andra och lös det själv, eller svälj din stolthet och hjälp andra som försöker OM du har nu har ett sådant kunnande :idea:
    //Jbey

  4. #54
    Citat Ursprungligen postat av tergo
    Citat Ursprungligen postat av kalle190
    jaså, det tycker du. Så PicCrack fungerar inte då. hm. jag siter här med eepromen, men det kanske inte räknas? Så om man sätter på codeprotection på nyare modellen av guldkort så kan man inte läsa ut de igen? näha, men om man har det gammal då :P
    tidigare var det inga problem att läsa av ett guldkort med codeprotection,då var det bara picfilen som var låst inte eepromet,det gick bra att läsa eepromet och tex byta nycklar och sen bränna tillbaka det så att det funka.
    det är nog eeprom filen som är intressant,det är troligen där nycklarna finns
    försök hitta någon editor till via2
    jag har för mig att ntv använder via2 men jag vet inte om ntv har samma längd på nycklarna

    mvh
    t
    Om där inte finns några filer/koder så finns där ju knappast någon editor?!

  5. #55
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Kan lille kalle gå och växa upp, om du så har ett via2 guldkort så kan du ALDRIG reda ut och läsa av det på något vis, detsamma gäller 99,9% av dom som läser detta. Det FINNS ICKE något program för att läsa av ett skyddat guldkort och kommer aldrig att finnas! OBS, det räknas inte att du enkelt kunde läsa av 16c84 kretsen då nya guldkort innehåller 16F84A.
    För att läsa ur en 16f84 med codprotection så behöver man en modifierad
    kort läsare som bara släpper igenom tillräckligt med ström för att
    kretsen ska fungera... inte mer än så.... (som om den gick på sparlåga)
    Av någon anleding fungerar inte CodeProtection då....

    Det är detta som kallas för PicCrack´ing (inte något program)

    Jag hoppas att du räknar dig själv som 99%...... Det skulle jag göra
    om jag var du....

    Till sist Lycka till Kalle190

  6. #56
    Kan det vara så att kortkopian inte tar med alla tecken som ska vara med?
    Du kan väl skriva ut och jämföra.

    Jag har ingen som helst vana på det här, bara en tanke.

    Många följer nog tråden med spänd förväntan.

    Och inga spydiga kommentarer, tack !

  7. #57
    positivt. Asså det enda som ska göras är att läsa av ett guldkort och sedan bränna ett nytt guldkort. varför e alla så skeptiska?

  8. #58
    T-Bird detta verkar bara mest massa skitsnack, dax att låsa kanske....

  9. #59
    Kan ingen berätta vad som kan gå fel när man kopierar ett guldkort?

    Föresten, på TeamPDK:s viacess 1 fil så finns det en speciell eeprom till sagem/nokia. finns det någon sådan konverter som konverterar en vanlig eeprom till en sagem/nokia eeprom?

  10. #60
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Zoomaz
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Kan lille kalle gå och växa upp, om du så har ett via2 guldkort så kan du ALDRIG reda ut och läsa av det på något vis, detsamma gäller 99,9% av dom som läser detta. Det FINNS ICKE något program för att läsa av ett skyddat guldkort och kommer aldrig att finnas! OBS, det räknas inte att du enkelt kunde läsa av 16c84 kretsen då nya guldkort innehåller 16F84A.
    För att läsa ur en 16f84 med codprotection så behöver man en modifierad
    kort läsare som bara släpper igenom tillräckligt med ström för att
    kretsen ska fungera... inte mer än så.... (som om den gick på sparlåga)
    Av någon anleding fungerar inte CodeProtection då....

    Det är detta som kallas för PicCrack´ing (inte något program)

    Jag hoppas att du räknar dig själv som 99%...... Det skulle jag göra
    om jag var du....

    Till sist Lycka till Kalle190
    Om det fungerar till 16F84A är det bara att gratulera men den chansen ser jag som mycket liten. Men visst går det att dumpa ett guldkort, förmodligen genom mjukvarabuggar också. Just därför är det inget fungerande via2-kort han har, är man smart nog att skriva mjukvaran har man också vet till att inte lägga det på ett guldkort.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss