Citat Ursprungligen postat av Hermansson
Dom låser inte boxarna och du har möjlighet att göra MASSOR, koppla till datorn så kan den fungera som en telefonväxel mm..
finns fördelar med att "låsa" boxen ,framförallt säkerheten ..

Om du laddar ner en massa från datorn (oftast massa olagliga filmer :P, inte jag dock, jag tankar bara linuxisos på skoj och tar sedan bortdom) så kan telefonkvaliteten bli lidande, men det var någon som sa att tex hos bbb har iptelef. högre prio äna andra dataströmar, hur det är med det vet jag inte
iptelefonin behöver inte mycke bandbredd å bbb har ju 10mbit full duplex ,så det märks inte nå i samtalskvalitet av att du laddar ner filer för fullt ..
kan till och med påstå att du inte ens märker av att den "andra" änden har iptelefoni ..

men att få slippa betala dessa dyra abbonemangsavgifter till telia i onödan är juh löjligt.
löjligt ?? ,jag kallar det skönt .. äntligen .. hurra ..jippii :lol:

dock ,så kör man tele2s iptelefoni så måste man har en router/switch då ip-boxen,kräver självklart internet men bbb's box har en "genomgång" så man kan vidarekoppla bredbandet .. vilket tele2s box saknar ..

sen finns ju alternativet att för 99kr/månad ringa hur mycke du vill dygnet runt fasta nätet utan uppkopplingsavgift .. (tele2)

http://www.editorial.bbtlf.tele2.se/...tsida&nomenu=1