Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Får ingen bild även om programmering funkade

  1. #1

    Får ingen bild även om programmering funkade

    Hej!

    Jag har försökt att få mina prylar att funka men utan resultat. Jag har en Nokia 9802S som jag köpt en conax ca-modul till. Sen har jag en MP3.5 Serial med fw1,7 och slutligen ett m-II kort. Har gjort som det står när man skall progga. Slått på phoneix läge osv. Och när jag proggar så funkar det perfekt. Kommer upp en ruta med "Card Programmed" när jag kört. Men sen när jag stoppar in mitt kort och går till Canal+ t ex så får jag bara upp subtitles och svart ruta. Inget ljud heller. Jag har försökt med norsk reset, men det hjälper inte. Vad kan det vara för fel? Jätte tacksam för hjälp!

  2. #2
    Pröva med Mll fix filen skall kåma ++++++++++
    fins 4 ikoner till olika port
    Där efter Mll fil och om inte funkar sedab Norsk reset åm inte ändå funkar kör en gamal Mll fil först

    Kålla självkontrål åm mådulen är in kåplad?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3

    Jag är en Idiot!

    Hej allihopa!

    Ja detta var ju ett fel som kanske inte var så lätt att lösa. Och inte så konstigt heller med tanke på att det inte fanns nått fel. Jag hade helt enkelt vänt kortet åt fel håll, då ca-modulen och själva mottagaren läser på olika håll. Jag utgick så klart helt nonchalant från att de var en standard. I vilket fall som helst. Jag är en total idiot. ops: Det är på något sätt komiskt hur jag letade efter de mest avancerade lösningarna när det egentligen inte fanns ett fel. Hur som, tack alla som tagit sin tid!

    Tips för framtiden: Gör inte som jag. Om det fungerar att programmera kortet, och du har testat att programmera om det ett antal gånger samt med en gammal m2 fil innan och dessutom testat norsk-reset och du fortfarande inte får nån bild, kolla då ifall du inte vänt kortet upp och ner!

  4. #4
    :lol:

  5. #5
    Du kan trösta dei du var intte den första och intte heller den sista såm hadde den felet!!
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    trøster dig, koden er slut og venter på ny, så rolig du vi får se hvornår dom nya kode kommer

  7. #7

    Re: Jag är en Idiot!

    Citat Ursprungligen postat av phalexbu
    Hej allihopa!

    fortfarande inte får nån bild, kolla då ifall du inte vänt kortet upp och ner!
    Been there, done that...............! ops: :lol:
    ....im not lost, im on adventure.....

Liknande ämnen

  1. Ingen bild
    Av viri8247 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:01
  2. Ingen bild
    Av mike44 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-18, 16:39
  3. [LÖST] Får ingen bild
    Av hubert i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:45
  4. Ingen Bild
    Av PIRATKING i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 18:10
  5. får ingen bild
    Av klas i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 19:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss