Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dilog DT355 Ny mjukvara [Uppdaterad]

  1. #1

    Dilog DT355 Ny mjukvara [Uppdaterad]

    Nån som har en DILOG DT355 och fått ner den utlovade buggfixen för problemen med kanallistorna?
    När jag hade min box inlämnad förra veckan för problem med kanallistorna så fick jag veta att Teracom skulle skicka ut ny mjukvara den här veckan men än så länge har då inte jag fått ner den.
    /Peppe

    Edit:
    Pratade med en annan kille hos TV-handlaren idag och han sa att det inte
    är säkert att de skickat ut den nya programvaran än.
    Dessutom så verkar det bara vara jag i den här lilla stan som har haft
    problem med buggen i programvaran. Ingen här som har haft det?

  2. #2

  3. #3
    Är det verkligen ingen som vet nånting om uppgraderingen av Dilog-boxen?

    Hur är det med Teracoms utsändningar av uppgraderingar generellt?
    Är det som TV-handlarn säger eller hur är det?

    /Peppe

  4. #4
    Sorry men jag har inte ens hört talas om din box, så den verkar inte vara så vanlig.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Sorry men jag har inte ens hört talas om din box, så den verkar inte vara så vanlig.
    Ja, den verkar inte vara särskilt vanlig än men den är ju relativt ny.
    Den vann iofs Ljud&Bilds test i nr 11 2004 så jag trodde nog att
    den skulle vara hyfsat bekant för folk.
    /Peppe

    http://www.dilog.se/

  6. #6
    Vilka problem har du.. min verkar ok? Är helnöjd, men är väl inte så bortskämd med min gamla 9802 ///

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av snölle
    Vilka problem har du.. min verkar ok? Är helnöjd, men är väl inte så bortskämd med min gamla 9802 ///
    Jo, kanallistan strular.
    Ibland när man växlar kanaler, typ varannan dag, så fastnar den på en kanal och meddelandet "Vänta uppdaterar" eller nåt liknande dyker upp.
    Ibland fastnar boxen på den kanalen och man måste byta genom att trycka OK-knappen och växla där.
    Detta är bara en del av problemet och det är väl inte så farligt. Det som är irriterande är att när detta har hänt
    så försvinner kanalen som boxen fastnade på och alla andra kanaler som ligger på samma MUX på sändaren från FAV-listan
    och man måste välja dem igen i FAV-urval. Oftast så har de också bytt kanalplats så att SVT1 och SVT2 tex kan hamna på kanalplatser över 100.
    Då får man göra en ny manuell sökning på den aktuella MUX:en innan man lägger till dem i kanallistan igen.
    Förutom allt detta strul så måste man återigen sortera in kanalerna på de platser som man vill ha dem på.
    Detta är klart irriterande minst sagt men i övrigt är jag väldigt nöjd med den.

    /Peppe

  8. #8
    Ingen ägare av DILOG-boxen som har samma strul som jag?

  9. #9
    Wow, mitt premiärinlägg!.. :wink:

    Jag ägen en DT-355 och har också det där kanalliste-problemet.. Mycket irriterande.
    På min box så verkar det som om det lättast uppstår när man zappar runt snabbt.. Så länge man tar det lungt och väntar på att varje kanal ska "laddas" innan man byter till nästa så verkar det för det mesta gå bra.
    Zappar man däremot snabbt så är det inga som helst problem att provocera fram felet.

    Förutom detta så störs jag även av att bilden från boxen är orolig, den rör sig lite i sidled för det mesta. Man ser effekten som tydligast när man är inne i menyerna eller visar någon annan stationär bild.
    Textremsorna blir också väldigt tröttsamma att titta på när bilden "hoppar" horisontellt.
    Jag är rätt säker på att det är boxens fel då övriga apparater (PS2, DVD, PC) fungerar problemfritt, samt att det kvittar om jag kör på RGB, S-video, eller composite.

    Är det bara att reklamera boxen, eller är det troligt att båda problemen löses med en ny firmware?

  10. #10
    Så det finns alltså fler som har kanalisteproblemen.
    Jag trodde nästan att jag var ensam om det ett tag.

    Jo, det stämmer nog att man lättare kan provocera fram felet om man
    zappar runt snabbt. Det verkar dock som om man kan bläddra
    hyfsat snabbt i EPG:n utan att felet kommer lika ofta där.

    Jag har inga problem med att bilden är orolig utan det är bara kanallistan
    som strular för mig. Vet inte om båda felen är programvarufel eller
    om det som har med bilden att göra kan vara ett "riktigt" fel.
    Min TV-handlare erbjöd mig att byta ut boxen men jag sa att jag ville
    avvakta och se ifall uppdateringen skulle hjälpa.
    Desutom varför byta box om det är en bugg i programvaran?
    Då skulle det ju knappast hjälpa.
    Det kan ju också vara ett rent fel på boxen, och i ditt fall två fel, så det
    kanske är värt både för dig och för mig att att försöka byta boxen.

    /Peppe

Liknande ämnen

  1. NDS uppdaterad mottagare......
    Av plagge i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 19:59
  2. Uppdaterad box!
    Av Brottarn i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 20:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss