Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 9802S vs Conax-CAM

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

9802S vs Conax-CAM

Jag har fått tag på en beg. Conax-CAM,, [ P/N: 901647 Rev 1.0 ],, till min 9802S mottagare (SC 4.0 mjukvara). Vad jag förstått så är det denna Conax 4.0 modulen som skall funka med 9802S, enligt info jag läst här. När jag stoppar in den CAMen så hittas den i systembehörighetsmenyn samt det visar OK i systeminformation/självtest. Men efter en stund så finns den inte längre tillgänglig. Det går då inte att välja den i Systembehörighetsmenyn och det visar Nej för CA i systeminformation/självtest.
    Vad kan detta bero på? Själva CAMen blir ju jäkligt varm, men det antar jag i.o.f. är normalt. Eller är det så illa att den blir överhettad?
    Nu har jag inget fungerande CD-smartcard så jag kan inte verifiera avkodningsfunktion men då jag testar med ett nyligen utgånget CD-originalkort så går det att kontrollera giltlighet m.m. i behörighetsmenyn. Detta så länge mottagaren har kontakt med CAMen.

Några tips på vad som är galet, eller är det kanske helt normalt?
    // Fredrik
    Nokia 9802S matad från 19ö/13ö samt 5ö/1v

Det kan vara så att den överhettas!!!
    MEN har du testat med någon annan modul? T.ex. en viasat modul eller någon annan!

Testa det så kan du ju utesluta det ena eller det andra!

9802s har vissa speciella egenskaper på ci platsen, för att jag t.ex. skulle få min magic modul att funka var jag tvungen att löda till en diod o kondensator inne i boxen!

Nej jag har inte testat någon annan då jag tyvärr inte har tillgång till någon sådan.

Tänkte att det finns så många med denna typ av Conax modul i 9802s här så att någon kanske visste eller kunde prova hur det betersig.
    Blir modulerna förhållandevis varma?
    // Fredrik

Okey!

Jupp dom blir "varma" men inte glödheta!

Om du startar om boxen hittar den modulen då?
    Om så är fallet så har det nog inte med värme att göra!

Har du möjlighet att testa modulen i annan mottagare?

står din box trångt eller har du staplat den på en annan eller under en annan box? Jag har själv erfarenhet av att ha den stå över en gammal analog mottagare som blev minst sagt varm. CA-modulen i 9802s:an blev så varm att Titaniumkortet i den började smälta på vissa ställen. Men trots det så fungerade den som den skulle. Så värme borde inte vara något problem för funktionen.

Kan vara att det är för mycket dam i den. Prova att försöka blåsa bort det mesta utav dammet. För bästa resultat så skruva bort toppen. Glöm bara inte att dra ur elsladden.

Citat Ursprungligen postat av husmor
    Kan vara att det är för mycket dam i den.
    Japp och oftast på kiosk 9-11, private gold och C+ från 24:00. :lol: :lol:
    Auktoriserad julmusttestare.

Citat Ursprungligen postat av elvings
    Citat Ursprungligen postat av husmor
    Kan vara att det är för mycket dam i den.
    Japp och oftast på kiosk 9-11, private gold och C+ från 24:00. :lol: :lol:
    HeHeHe....

Nej det är inte för mycket damm i den. Det troligaste, om det är något av ovan förslag, är överhettning. Men då jag inte har tillgång till någon brännare eller kort så har jag inte kunnat testa skarpt. Känner ingen heller som har CD i närheten.
    // Fredrik

Liknande ämnen

1. 9802s med Conax modul Vers. 4.00
    Av Nils-Gunnar i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 12:49
  2. 9802s
    Av sören i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 15:43
  3. 9802s-SC4.0
    Av sören i forum Viasat
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 14:10
  4. 9802s
    Av markku i forum Canal Digital
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 11:12
  5. Conax EMU på Nokia 9802 med Conax cam?
    Av nyfiken i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 16:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss