Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ljudstörningar i Force 1144T

  1. #1

    Ljudstörningar i Force 1144T

    Har en Force 1144T. Boxen verkar vara mkt känslig för störningar. Har bra mottagnings signal (90-95%). Störningarna verkar ofta komma när tex lampor tänds eller när kyl/frys sätts på eller stängs av, eller när man startar mågon elektisk maskin av något slag. Bilden och ljudet hoppar till och så dyker en meddelande ruta upp (kanal/program rutan).
    Är det något fel på boxen eftersom bilden/ljudet hoppar till varje gång kyl/frysen sätts på/stängs av?
    Vad kan man göra för att slippa detta problem med att det dyker upp en "pop-up" ruta vid varje störning, det är mycket störande och irriterande.

  2. #2
    Pop-up'en försvann med förra uppgraderingen. Vilken version har du?

    edit: Själv har jag 60.0, som är den senaste.

  3. #3
    Jag har version 58.0

    Det jag menar med "pop-up", är att varje gång det kommer en "störning" så klipps ljudet bort och det dyker upp en "pop-up"-ruta nere till vänster i rutan ett kort ögonblick, som visar kanalen.
    Dels är det irriterande med att ljudet klips bort ett kort ögonblick, men det är nästan ännu mer irriterande att det dyker upp en pop-up ruta.
    I vart fall verkar boxen vara väldigt känslig för elektriska störningar.

    Är det något man kan göra åt detta?

  4. #4
    Jodå, om du hade uppgraderat när tillfälle fanns så hade du inte haft problemet nu

    Du får hålla utkik efter nästa gång en uppgradering sänds ut. På www.force.tv så kan det stå, eller också här. Det skrevs flera inlägg när förra uppgraderingen låg i luften.

    Finns också en chans att den gamla uppgraderingen sänds ut om ingen annan box behöver uppgraderas. Men det är ju Boxer som bestämmer det så det kan vara läge att höra med dom om dom tänker sända ut den gamla uppgraderingen snart igen.

  5. #5
    gamla uppgraderingen finns ute än..(iaf förra veckan)
    kör en kanaluppdatering först...
    kör sen uppdatering.

  6. #6
    Konstigt.
    Jag gjorde först en kanaluppdatering och sedan en uppdatering.
    Men jag fick till svar att "Det finns ingen ny data".
    Min mjukvaruversion är fortfarande 58.0

    Hur skall man göra för att få in den senaste versionen, dvs 60.0?

  7. #7
    Det kan ju vara så att den inte ligger ute nu. Du får prova lite då och då. Alternativt ringa Boxer och fråga.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  8. #8
    du kan testa med o ta bort alla kanaler först..
    sen köra kanalsökning följt av uppdatering..
    borde funka...när jag testar så börjar min ladda information...
    men sen inser boxen att den redan har nya versionen...
    så de borde ligga ute gamla uppdateringen..

  9. #9
    Skumt !!!!
    Jag kunde inte uppdatera min FORCE 1144T.
    Jag gjorde då en total reset, och då gick det helt plötsligt att uppdatera mjukvaran.
    Men till min stora förvåning, uppdaterades min box med mjukvaran av version 58.0.

    Är det någon som vet varför det inte går att uppdatera till version 60.0 som tydligen skall vara den senaste mjukvaran.

    Ligger inte version 60.0 ute hos Boxer?

Liknande ämnen

  1. force 1144t
    Av davido i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 21:23
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 10:12
  3. Problem Med Force 1144t
    Av janjacob i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-30, 19:09
  4. AngÅende Digital Markbox Force 1144t
    Av janjacob i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 10:21
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 07:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss