Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Algoritmen för mk10 ?

Algoritmen för mk10 ?

Om jag förstått saken rätt så har varje kort en unik SA/UA vilket rimligtvis bör leda till en unik mk10 för just det kortet.
    Det bör därför rimligtvis finnas en algoritm som översätter SA/UA till en giltig mk .....?

Med tillgång till ett korts SA/UA så skulle man således, med hjälp av denna algoritm, enkelt få fram en fungerande nyckel och simsalabim så har man ett AU-kort - eller tänker jag fel?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Rimligtvis finns det inte en algoritm, det vore lite väl enkelt.

Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Rimligtvis finns det inte en algoritm, det vore lite väl enkelt.
    kanske det ... men jag har lite svårt att förstå hur man annars skulle kunna administrera 100-tusentals korts "rättigheter" och inte minst hur man kan "döda" ett enda kort om man bara har tillgång till kortets SA/UA ?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Databas

Undrar isf om ALLA företag har en algoritm för en himla massa order till kunder som strömmar in till dem, de ska hantera?

Nej, tror inte heller på det där med algoritm kontra SA/UA med MK10.
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss