Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Går det att resetta ett M II ?

  1. #21
    jo de ska va samma som T-Bird har. jag editerade en p3 och p4 åt dig oxå.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Då kommer en från mig med.

    Det är 2 st .bat filer med för com1-2 om du har tex com3 så editera en av dom med -p3

    Sätt programmeraren i phoenix 3.58 med bananen först.
    Under programmets gång skall det komma ca 1.5 rader med *
    Stäng därefter av phoenix.

    Innan du gör nått mer så kolla om kortet svarar med ATR med MP test.
    @ T-bird Jag använde filen upcom2.bat då jag kör på COM2 och i övrigt enligt instruktioner men det kommer inga * utan jag hinner se i dos fönstret att det står Failed to get an ATR

    Så det verkar inte heller fungera det är tydligen så att kortet är stendött.
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  3. #23
    Hmm.. grinigt :cry:

    Jag tror att det är någon flagga som hamnar på sniskan i kortet och det gäller att hitta ett sätt att få den att stå rätt igen, frågan är bara hur.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #24
    vad hände när du satte i kortet första gången du brände nya filen ? gick de ett tag sen error ?
    eller var ATR:en borta redan från början ?
    för jag sitter å funderar på om du körde highspeed ON på kortet.

    för de gjorde jag med ett urgammalt m2 kort. de gick i graven med highspeed ON. kom en bit på update OS sen error. efter det ingen ATR. har alldrig kört highspeed on på m2 kort efter det. förutom när jag körde FIXen men då visste jag inte att highspeed va på.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #25
    Jag har haft samma problem med mitt kort. Var helt säker på att det var trasigt innan jag av en slump sprang på ett script som man kör in på kortet mha winexplorer. Scriptet heter m2_update_script_270404. Hittade det på irc server

  6. #26
    @ gump ATR var borta redan från början.

    @ gurkburk kan du PM a filen till mig är du snäll så kan jag kanske utesluta detta oxå

    Mvh

    // X-Files
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  7. #27
    Jag gjorde det igår

  8. #28
    Hmmm.. och det jag skickade är fortfarade oöppnat :roll:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #29
    det brukar ha med strömen att göra när det står art

  10. #30
    Jag tucker at det låter såm du skulle intte haa kontakt mellan MP:n och dator.
    Be skriv lite åm hur din MP3,5 ser ut det fins lite ulika modeller, Jag har en gul MP3,6 USB såm krånglar likadant med vissa kort.
    Sen har jag Infinity USB Phoenix såm fonkar utan broblem
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss