Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 62

Ämne: problem med kiosk kanalerna ngn???

  1. #11
    japp...precis innan koderna försvann, jag hade ngra kanaler i några dagar men ej kiosk. Jag kodade om mitt kort den 10/1, eftersom jag vart bortrest under en period.
    tack!

  2. #12
    justera parabolen
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #13
    ok, ska testa det också, kanske att ngt har hänt med tanke på hur kraftigt det har blåst....

  4. #14
    Kolla så parabolen verkligen sitter kvar...

  5. #15
    tyvärr så funka inte det heller. ja eller detta hände. jag knappade in alla siffror frekvensker och gud vet vad, fick bra signal kvalite 99% och hyfsad signal nivå 65%, sparade satellit positionen och gjorde en kanalsökning, alla 12 kiosk kanalerna hittades.
    Jag fick bild i typ 1-2 sek och sedan blev det vart igen, och kodad sänding skylten poppade upp igen.
    första gången när jag sökte kiosk kanalerna hände aldrig detta, vad kan vara fel nu då tro?

  6. #16
    prova ställ dig på kiosk kanalen och dra ut kortet och sätt in d igen...

  7. #17
    Det måste vara något skumt med ditt kort kamrat. Men stay online så är det garanterat någon som kommer att hjälp dig. Kanske testa att progga med gammal fil och sen med nya igen. Jag vet att du testat det här men det kan sparkas igång av märkliga saker som inte går att förklara. Vet såna som proggat det 10tals gånger o sen helt plötsligt så funkar det. Ledsen men jag kan inte hjälpa dig mer en så. Säkert någon som kommer att hjälpa dig T_bird,rej, eller någon annan smart gubbe här på forumet...

  8. #18
    prova att göra en ny kanalsökning , du kan ha fått in gamla frekvenser som är döda

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av johan455
    prova att göra en ny kanalsökning , du kan ha fått in gamla frekvenser som är döda
    Nej det tror jag inte! Han har ju redan gjort det och han får ju bild i några secunder sen blir det svart igen. Tror det är knas med hans kort...

  10. #20
    Nu vet ju inte jag om du har mer än 1 kortläsare i denna. men.... testa att ta ur övriga kort och testa även att stoppa kortet i en annan läsare. (detta förutsätter förstås att du har mer än ett kort och/eller flera kortläsare i din box) :P

Liknande ämnen

  1. Hittar inte Kiosk kanalerna...
    Av karhammer i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 07:31
  2. får på kiosk kanalerna upp en text längst ner
    Av ponjac i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 07:03
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 22:57
  4. dvb-s....problem med kiosk
    Av Megaman i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-17, 20:17
  5. För er som har problem med kiosk (MHW)
    Av Mach 1 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 07:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss