Så lite så. :-D Jag är faktiskt lite imponerad av mig själv att jag lyckades skriva såpass vettigt före fem på morgonen.

Kom ihåg att inte stirra dig blind på Watt heller! Det är en enorm skillnad på Watt och Watt. En förstärkare på 45W kan vara minst lika kraftfull som en på 200W Åter igen lyssna först.

@Benza
Är du nöjd med AVR5550? Jag har bara gamla AVR4500 och jag är sugen på att uppdatera mig lite till någon som klarar 7.1 och som kanske orkar lite mer. Jag har i och för sig väldigt lättdrivna högtalare (infinity kappa 600) och för det mesta räcker den alldeles utmärkt men om jag vill kräma på för fullt vid musiklyssning så hör man att det klipper lite grand.

Men 5550 är lite strömstarkare eller hur? Eller är dom på 55W bägge två? Det hade varit intressant att veta hur den låter, även om det förmodligen blir någon ännu nyare. Jag köpte ju nya DVD31 så jag behöver en som har blå lysdioder som matchar. :-)

Vad kan man begära för en AVR4000 om jag skulle sälja den? Något defekt (s-videosignalen blir svarvit på tre av ingångarna)