Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 79

Ämne: Ny mjukvara till Force

  1. #61
    Angående inspelning av program med 5.1 ljud fungerar det INTE.. Provade förut när "Så ska det låta" sändes att spela in en snutt och det inspelade blev bara vanligt analogt ljud.. :-(

  2. #62
    Det är väl inte bekräftat att det ska gå?
    (om jag inte missat något)

    Force's kommentarer kan ju tolkas både som att de lagt till funktionen för att folk tjatade, och som att de vill påpeka att de inte kommer lägga till det då det inte är en funktion från början och vill få folk att sluta tjata.

    Kan mycket väl vara så att jag minns fel också

    Men tycker att det är helt bedrövligt isåfall, om de vägrar låta oss spela in 5.1, Hur svårt kan det vara???
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  3. #63
    Förresten, finns det någon sida på nätet som markerar om en utsändning är i 5.1?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #64
    Håller med dig där, man kunde tolka det ungefär som man ville. Tycker också det är fruktansvärt dåligt att man inte kan spela in 5.1-ljudet.

    Angående vilka program som sänds med 5.1 ljud borde det stå på svt.se, det är ju bara dom som sänder det i marknätet.
    De program jag vet om som går just nu är Så ska det låta, Riket och Graven.

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Förresten, finns det någon sida på nätet som markerar om en utsändning är i 5.1?
    Jag har mailat SVT flera gånger och till olika folk där men inte ens ett svar har man fått. Skönt att man betalar skatt till dom idioterna...

  6. #66
    frjo78:

    Toppen. Tack. Har inte lyckats sätta mig framför tv'n nån gång och lyckats tajma in en 5.1-utsändning helt bara sådär. Och när jag gjort det har jag missat ställa om till 5.1 med LANG.

    Men nu gick ju Riket på tv så jag kunde testa. (och nu behöver man ju inte LANG-knappen längre)

    Trist att inte ens kunna använda timesift och kunna behålla 5.1-ljudet.

  7. #67
    Har förresten mailat dem på www.tv.nu (http://vip.tv.nu - min favvosida för att spana in tv-tablån) och försökt få dom lägga med den informationen. Men deras leverantör av programlistor saknar den informationen, så det gick inte.

    Buäääh

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Fick svar från SVT ang. 5.1 i Tvtablån...

    Hej
    Idag annonseras program med 5.1 ljud endast i samband med själva sändningen.
    Vi håller just på med att byta ut ett antal dataprogram som vi använder i samband med programproduktionen och i de nya programmen kommer det att finnas möjlighet att indikera om TV - programmet
    har 5.1 ljud.
    När detta utbyte är gjort under 2005 kommer 5.1 ljud att indikeras i programtablåer mm.
    Program som sänds just nu med 5.1 ljud är "Riket", "Så skall det låta" samt "Melodifestivalen"

  9. #69
    Nån som vet var de snygga logona till varje kanal tagit vägen? har en 320

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    På 530n räckte det med att göra en ny kanalsökning så las dom till varje kanal automatiskt...

Liknande ämnen

  1. Mjukvara till 460 boxen
    Av jimma i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 13:52
  2. ny mjukvara till pace
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 14:15
  3. Mjukvara Force 530T
    Av Rogz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 11:29
  4. Ny mjukvara för Force hos Boxer?
    Av mikaelswe i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 15:07
  5. Ny mjukvara till Force - löser DD-problemet
    Av frejac i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 12:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss