Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Blåa rutan i kiosk igen

  1. #11
    Där var jag lite snabb.
    Det är bara fil till pic en.ingen eeprom?
    Provade att prog endast pic en men utan resultat (inget kort i mottagaren)
    och då kan man inte gå in i menyn. :-(

  2. #12
    Det är bara picfilen så man kan använda ett gammalt 1pic kort om man vill :lol:

    Så antingen har du programmerat fel / satt in kortet fel / boxen behöver en norsk reset
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #13
    men... mitt guldkort verkar ha lagt av.. när jag kör mitt program och söker efter kort så hittar den bara pic grejen men inte eeprom?? men jag antar att det funkar ändå eller??

  4. #14
    japp nu accepterade mottagaren kortet men det går fortfarande inte att redigera kanaler under 500!Jo just det ja jag HAR gjort en ny kanalsökning med det nya kortet i. :?

  5. #15
    Efter varje ny kanalsökning jag gör så går jag in och plockar bort dom 2 epg-kanaler som ligger mellan 500-999. Efter det så fungerar det att ta bort den blå randen med höger pil+999 och man har fortfarande tillgång till CD:s Tv-guide via EPG.
    Har en Nokia 9311 S

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av gpzrocker
    japp nu accepterade mottagaren kortet men det går fortfarande inte att redigera kanaler under 500!Jo just det ja jag HAR gjort en ny kanalsökning med det nya kortet i. :?
    jaaa.. hur gjorde du sa du ?

    du skall iaf göra helt ny kanalsökning.. rensa din box på kanaler sen stoppar du i guldkortet och söker kanaler med guldkortet i.

    detta borde de finnas en sticky/faq till. precis som alla M2 problem som en del får.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #17
    :roll: Inga bekymmer med kortet längre men däremot så kan jag inte komma åt kanalerna under 500.har provat att söka med guldkortet i och så långt funkar det fint.efter sökningen så lägger sig kanalerna lite annorlunda mot vad man är van vid typ kanalplats1=dr1 osv....men som sagt hur kommer man åt kanalerna under 500?

  8. #18
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #19
    yes det gjorde susen.
    Hade det inte gått att skicka med ovanstående topic i filen så att alla fattar hur man ska göra.Tack för all hjälp!!!

  10. #20
    Ett annat alternativ är att använda sökfunktionen :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Svart i rutan igen? kl 14:12 EDIT FUNKAR NU IGEN
    Av PiZZaMaN i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:21
  2. Blåa rutan?
    Av 85anni i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 12:26
  3. Den blåa rutan på CD hyrbox
    Av bonden85 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 12:26
  4. Blåa menyer på kiosk på Philips
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 20:52
  5. Få bort den blåa programinfon på kiosk & BB
    Av Keano i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 20:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss