Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: MII old virus?

  1. #1

    MII old virus?

    När jag scannade igenom min dator idag så fick jag följande besked: "M-II old\M-II.exe - Win32/Vampiro.unknown virus". Någon som stött på det innan?

  2. #2
    Nej inte jag iaf :!:

    // X-Files
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  3. #3
    jo jag me, så jag tog bort skiten, jag vet inte vad viruset gör för skada men för säkerhets skull tog jag bort det

  4. #4
    Saxat:

    This is a harmless, non-memory resident polymorphic parasitic Win32 virus. It searches for PE EXE files (Windows executable files) in the current directory, then writes itself to the end of the file.

    The virus does not manifest itself in any way. It contains the following text:

    Vampiro
    The virus uses a polymorphic engine that also contains the "ID string":
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  5. #5
    #0
    Vad har du för virusprogram i din dator. Jag har Norton antivirus 2005 med automatisk uppgradering men den hittar ingenting.
    Två gånger har jag fått formatera om hårddisken på grund av att något skit lägger sig över alla dokument , mp3 och satelitfiler, sedan kan man inte öppna dessa.
    Har kört flera år utan antivirus innan och hade aldrig något som störde mig i datorn men nu är det en gång i månaden.

  6. #6
    jag har nod 32 ett skitbra antivirus program som inte e stort o inte segar ner datorn alls vad jag märkt men hugger på allt som dyker upp i virusväg, rekomenderas varmt

  7. #7
    Som sagt - virus > Harmless eller ej. Av ovanstående kanske vissa kan lära, för de räcker ju tydligen inte med ett 100-tals påminnelse, att ladda INTE hem en massa "skitkoder" från okända siter om ni inte vill riskera era kort, utan vänta tills koderna ligger under "FILER" här på Forumet.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av gustav1
    #0
    Vad har du för virusprogram i din dator. Jag har Norton antivirus 2005 med automatisk uppgradering men den hittar ingenting.
    Två gånger har jag fått formatera om hårddisken på grund av att något skit lägger sig över alla dokument , mp3 och satelitfiler, sedan kan man inte öppna dessa.
    Har kört flera år utan antivirus innan och hade aldrig något som störde mig i datorn men nu är det en gång i månaden.

    Kör också med nod32, kräver mindre resurser samtidigt som det är minst lika bra.

Liknande ämnen

  1. VIRUS ?
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 21:59
  2. Virus
    Av Nisse100 i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 17:55
  3. Virus ?
    Av gustav1 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 22:57
  4. [LÖST] virus
    Av peter pettersson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss