Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med Sagem.

  1. #1

    Problem med Sagem.

    Hej!

    Jag har problem med min Sagem ISD4150.
    Det finns några fria kanaler som jag har problem med. Jag kan hitta kanalen men när jag försöker tita på den so får jag en blå ruta ” Det finns problem med signal mottagning...” fast det är 85% på signal styrkan. Har även provat med andra mottagare och det har funkat fint.

    Tex.:
    Eutelsat W2 16E, freq 12633, symb 4883, 1/2.

    Jag tror att det är problem med låga symbolhastigheter. Det finns en kanal i samma satellit med symoblh 2821, när jag försöker hitta den kanalen det går inte att skriva in 2881 det minsta man kan skriva in är 3000. Men det förklarar inte problemet med den andra kanalen med symbolh 4883.

    Kan någon hjälpa mig med det?
    Jag har försökt hitta uppdatering till boxen utan att lyckats.
    Om det är någon som har Sagem ISD4150 kan ni prova med den kanalen så att jag kan utesluta problemet med någonting annat än mottagaren.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Jag har också en sådan box. Nästan samma problem. Signalen hoppar från 0 till typ normalt. I mitt fall tror jag det är glapp i sat kontakten, kanske kan vara något liknande i ditt fall?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av kalle190
    Jag har också en sådan box. Nästan samma problem. Signalen hoppar från 0 till typ normalt. I mitt fall tror jag det är glapp i sat kontakten, kanske kan vara något liknande i ditt fall?
    Tack för ditt svar.

    Det är inte det som är problemet i mitt fall. Som sagt jag kan få in alla kanaler i denna satellit 'Eutelsat W2 16E' förutom den här ' freq 12633, symb 4883, 1/2.' Signalkvaliteten är 'grönt' och ligger vid ca 85% konstant.

    Har du uppdaterat din mottagare nongång?
    I så fall vet du hur man gör och var hämtar jag uppdatering (det finns inget på www.sagem.com)?

  4. #4
    Vad står NDS för?

    Jag märkte att namnet på det nätet som den kanalen som jag vill få finns på heter just "NDS - DSNG Codec".

    Kan det vara så att jag måste updatera mottagaren till NDS för att kunna se den kanalen.

    Finns ngt kort som fungerar bara för att få mottagaren att fungera efter att man har uppgraderat till NDS?

  5. #5
    Vad står NDS för?

    Jag märkte att namnet på det nätet som den kanalen som jag vill få finns på heter just "NDS - DSNG Codec".

    Kan det vara så att jag måste updatera mottagaren till NDS för att kunna se den kanalen.

    Finns ngt kort som fungerar bara för att få mottagaren att fungera efter att man har uppgraderat till NDS?
    NDS är företaget som tagit fram krypteringen VideoGuard som bl.a. Viasat använder .

    Om det är en viasat kanal du vill se måste det vara en godkänd box från viasat + abb..

    Finns INGET p-kort till VideoGuard , för 3-4 år sen fanns det till den Engelska varianten (Sky+ ), dom sitter i fängelse numera tuffare tag där.

  6. #6
    OK, men om jag updaterar till NDS kommer jag att kunna se andra fria kanaler eller blir min mottagare helt låst och kan användas bara med original kort från viasat?

    Altså det är inte viasat jag är ute äfter utan det är fria kanaler.

  7. #7
    Vet inte eftersom jag inte har den boxen

Liknande ämnen

  1. Nån som har problem med Sagem??
    Av Susann i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 11:40
  2. Nån som har problem med Sagem?
    Av Susann i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 11:30
  3. Problem med Boxer Sagem-box
    Av Hof i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-24, 19:12
  4. [LÖST] remote problem sagem!
    Av soderberg_81 i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 09:39
  5. Problem med sagem...
    Av Stimo i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 12:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss