Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Åsikter om kort önskas

  1. #1

    Åsikter om kort önskas

    Höjt!

    Jag har en kompis som är sugen på att skaffa kort till CD och frågade mig
    vilket kort han skulle skaffa.. Jag sa att han kan välja mellan ett antal kort
    tex MII och Tit.. Nu vill jag höra lite åsikter från er vilket NI tycker är det
    bästa köpet.. MII är iofs lite osäkert i dagsläget eller? Tit kanske håller ett
    tag längre med tanke på förra omkodningen.(?) Han är fullt införstådd i
    att det kan vara slut om en dag, vecka eller hålla i månader.. :shock:

    Vad tycker ni att han ska skaffa?

    /Håkan
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

  2. #2
    Be han köpa båda. Filerna kommer först ut till m2, det brukar dom i allafall göra, även om dom inte gkorde det sist.

    Titanium funkar bäst på min nokia 9802s. Köra jag med m2 på den boxen så försvinner bilden 2-3 gånger i timmen i någon seckund, det är inte så farligt men jag stör mig på det.

    Därför kör jag m2 så fort filerna kommer sen när titanium filerna kommer kör jag det kortet...

  3. #3
    sen ska man inte blanda ihop titanium och titancard.

    och de kanske är titancard du menar håkan ?

    för isåfall är frågan lite svår att svara på, ingen vet vad som händer, för än så länge kör dom "vanlig" omkodning. ingen vet vad som händer när/om dom uppgraderar systemet.

    hur som helst verkar det som och sägs det att titancard och m2 får sina koder från varsina håll.

    titanium och allt annat får sina koder när de blir publika och dessa koder brukar komma från m2 kortet. tror jag.

    så.... m2 eller titancard.

    mitt råd: Vänta och se vad som händer.

    är de panik. kör på M2 om han endast är ute efter CD.

    titancard har möjligheter till andra system än conax.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Mll tycker jag.
    gump var hitar du filer till Titancard?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    titancard2.. deras sajjt/forum. kan inte adressen i huvet är på jobbet. men de snackas om det i annan tråd hära. en mine.nu adress

    rätta mig om jag har fel nu.

    men eller hur e de så att de heter Titancard.

    titancard2 stär väl endast för att de har numera ett OS med version 2.x i numera ?

    borde väl igentligen lagt till en 2:a i mitt första inlägg iaf.

    edit: http://www.titancard2.mine.nu/forum/index.php
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Titancard är rimligen till att rekommendera nu när dom också köpt sig en mk. Titancard kan man nämligen göra filer till själv och det säkrar ju delvis framtiden. M2 kan man slänga när conax slutar fungera (förmodligen väldigt snart!).

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Titancard är rimligen till att rekommendera nu när dom också köpt sig en mk. Titancard kan man nämligen göra filer till själv och det säkrar ju delvis framtiden. M2 kan man slänga när conax slutar fungera (förmodligen väldigt snart!).
    Volvo3 har tagit en titt i spåkulan & sett att M2 är på bommen...Gör mig en tjänst när du ändå håller på: Kolla helgens lottorad till mig. :wink: Det kan ju också vara intressant att veta hur du grundar dina påståenden. Vidareutveckla gärna!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Titancard är rimligen till att rekommendera nu när dom också köpt sig en mk. Titancard kan man nämligen göra filer till själv och det säkrar ju delvis framtiden. M2 kan man slänga när conax slutar fungera (förmodligen väldigt snart!).
    Men när Conax slutar fungera?? Det slutar väl inte fungera, dom uppgraderar väl möjligtvis till cas 7, eller??

    Och om nu Conax skulle sluta fungera vad har vi för användning av titankort då?? Tycker inte om din överlägsna stil... :?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Här försöker man hjälpa till med ett enklare problem och även då får man skit för det! Att det ska vara så svårt och dra lite enkla slutsatser! M2-gänget kan inte ett jävla dugg om conax, därför är m2 dött väldigt snart. Dessutom skulle jag personligen tro att ALLA piratkort blir utslagna åtminstone för en kort period.

  10. #10
    Varför inte Basiccard jag tycker att den är lätt och programera och blåa randen finns inte i Kiosk

Liknande ämnen

  1. Förslag på HD-box önskas
    Av ranchn i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 16:24
  2. Data bygge.. era åsikter tack :D
    Av Anders_79 i forum Hårdvara
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 21:17
  3. Åsikter om Vista
    Av zam1000 i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 21:23
  4. Hjälp önskas!
    Av jigg i forum Viasat
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-08, 08:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss